Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

adhoc76

Medlem
Ska du öka chanserna avsevärt är det båda som gäller.

Menade väl mest att om man kör båda så riskerar man att få betala mer med bid än med cash vid check in. Men det är väl det som är hela affärsidén antar jag? Just nu är det mycket få platser bokade i C och jag grunnade på om man skulle ha is i magen till incheckning. Men du har rätt - jag testar båda!
 

Canadien

Medlem
Menade väl mest att om man kör båda så riskerar man att få betala mer med bid än med cash vid check in. Men det är väl det som är hela affärsidén antar jag? Just nu är det mycket få platser bokade i C och jag grunnade på om man skulle ha is i magen till incheckning. Men du har rätt - jag testar båda!
om det är så gott om plats att de släpper till awards (I-klass) så kan du köpa uppgradering direkt för 35k poäng om du har en Plusbiljett i Y, S eller B. Funkar ej från Go eller billigaste Plus.
 
Men om ett Plusgrade-bud går igenom får man ju en slags poängåterbäring då man får poäng för den klass man uppgraderar till (dessutom statusgrundande om det har extra värde i ditt fall). Så samma poängpris ger lägre poängsaldo efter flygning vid gate-uppgradering.
Menade väl mest att om man kör båda så riskerar man att få betala mer med bid än med cash vid check in. Men det är väl det som är hela affärsidén antar jag? Just nu är det mycket få platser bokade i C och jag grunnade på om man skulle ha is i magen till incheckning. Men du har rätt - jag testar båda!
 

agehall

Medlem
om det är så gott om plats att de släpper till awards (I-klass) så kan du köpa uppgradering direkt för 35k poäng om du har en Plusbiljett i Y, S eller B. Funkar ej från Go eller billigaste Plus.
Gott om plats i en kabin är dock på inget sätt ett tillräckligt villkor för att det ska släppas awards i kabinen. Vi vet inte heller om det faktiskt är gott om plats eller inte - det beror helt på hur Adhoc76 undersökt detta. Om han inte har kontakter på SAS som kan kolla upp det så går det inte, mig veterligen, att få reda på sådan info.
 

pep

Medlem
Fløj netop CZ fra CAN til DXB med en nyere A330 maskine. Ombord, tilbød de upgrade fra eco til biz for 6500 RMB (= 937 USD). Ikke særlig billigt?
 
Toppen