Carry-On Bagage tagg

Diskussion i 'Övrigt' startad av Kristofer, 11 December 2011.

1. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick en Carry-On Baggage tagg av Swiss Business Check in-disken idag. Har haft ett 50-tal flygningar i år med min kabinväska, och har aldrig sett en sån tidigare. Vad går det ut på? :)

2. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror Swiss sätter på de där ibland för att visa att incheckningspersonalen godkänt storlek på handbagaget och att det är OK att ta med ombord. Möjligt att det finns en annan förklaring också, men alltid när jag fått en sådan så har incheckningen velat se min carry-on för att bedöma om den är OK i storlek.

3. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, är nog så. Men ändå lite knäppt att man sätter dit den bara ibland och att ingen riktigt bryr sig. :)

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SkyTeam-bolag brukar ofta hålla på med det där. Dock så är det ju aldrig någon som tittar på dem. Det är också så att vissa flygplatser inte sätter på dem alls, så jag tycker det verkar störtlöjligt.

5. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag har heller inte begripit vitsen med dem. Min gissning är att det är gate-agenten som lätt ska kunna se vilka väskor som visats upp och godkänts vid check-in men har aldrig varit med om att någon kollat. Min tag brukar lossna rätt enkelt med lätt våld :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!