Senaste nytt

Car service Bangkok

NotRyan

Medlem
Ta en AOT-limousine, men kräv den minsta bilen för annars försöker dom sälja på dig en större och dyrare...

Numera tycker jag att Airport link är ett bra alternativ, 45 Baht till Phaya Thai (35 THB till Makkasan), och sedan Skytrain (alt tunnelbana från Makkasan/Petchaburi).

Mvh
/NotRyan
 
Är inte ovanligt att den vanliga transfern stannar på vägen hos en av deras "partners".
Helt plötsligt är chauffören borta.

En taxisnubbe med sportbilshanskar. Ni vet sådana som är avklippta efter halva fingrarna.
Började bli orolig när man såg Ferrari tärningar i backspegeln. Killen körde som en jävla galning. Trodde jag skulle spy efter halva turen. Han körde som en biltjuv.
 
K

KavlingeDude

Guest
I teorin ja men i praktiken en annan historia. Har tagit taxi ett tiotal gånger från Subhvarnabhum flygplatsen och kan med handen på hjärtat lova att fast pris existerar lika lite som demokrati i Thailand. Nu brukar de visserligen bara begära 600-800baht för resan, men fyrsiffrigt har ändå förekommit. Tråkigt att behöva haggla om priset det första man gör efter tullen, för att inte säga de eviga "my brother has a shop" fraserna :)

Konstigt. Jag har aldrig under mina 20 + år till Bangkok betalat mer än "fastpriset". De senaste tre resorna i jan/feb så betalade jag t.o.m 350 Thb dit en av turerna.

Så olika det kan vara. Tar du taxin från rätt ställe?

Är inte ovanligt att den vanliga transfern stannar på vägen hos en av deras "partners".
Helt plötsligt är chauffören borta.

En taxisnubbe med sportbilshanskar. Ni vet sådana som är avklippta efter halva fingrarna.
Började bli orolig när man såg Ferrari tärningar i backspegeln. Killen körde som en jävla galning. Trodde jag skulle spy efter halva turen. Han körde som en biltjuv.

Jag gillar rally kallar då jag själv kör så. En gång så tog det över 4 timmar till hotellet för killen ville lära sig att drifta - och JA. Man kan drifta med en gasdriven corolla.

Ta en AOT-limousine, men kräv den minsta bilen för annars försöker dom sälja på dig en större och dyrare...

Numera tycker jag att Airport link är ett bra alternativ, 45 Baht till Phaya Thai (35 THB till Makkasan), och sedan Skytrain (alt tunnelbana från Makkasan/Petchaburi).

Mvh
/NotRyan

Om jag inte har bagage händer det att jag gör som du förelår och om jag bor på Sheraton alt. Westin på sukhumvit. Om inte så blir det taxi.
 

nota bene

Medlem
Konstigt. Jag har aldrig under mina 20 + år till Bangkok betalat mer än "fastpriset". De senaste tre resorna i jan/feb så betalade jag t.o.m 350 Thb dit en av turerna.

Så olika det kan vara. Tar du taxin från rätt ställe?
Kan inte annat än hålla med - de gånger jag åkt (vilket i och för sig är ental och inte tiotals...) klarar det sig under 500. Ett givet är att chaufförerna pratar väldigt lite Engelska och kör som idioter :)
 
Toppen