Senaste nytt

Cabforce - Någon som testat Lufthansas limousineservice?

FF#1

Medlem
Jaha. Jag står redo imorse för min bekräftade limoservice.

Ingen bil kommer. Ringer cab force. De ber att få återkomma.

Tiden går. Efter 25 min ringer dom och meddelar att det har blivit fel och jag inte får nån bil. -Ta en taxi är budskapet.

Jag har nu försökt åka med LX / LH limo 3ggr i höst och VARJE gång har de misslyckats.

Vad är det frågan om??

Det där låter som rejäl otur, åkte med dem i vintras till Arlanda från centralen, allt funkade perfekt! ( alla fall efter jag hade lyckats få fram att jag inte kommer med tåg utan till fots efter ett möte till centralen i samband med bokning)
 

Jakob K

Medlem
Kom för två dagar sedan till ARN från ZRH (efter en long-haul F flight till ZRH) och blev upplockad av Cabforce och deras tjusiga S klass limousin. Jag hade bara handbagage och var väldigt snabbt ute ur terminalen, men chauffören var ändå där trots att bilen släpps fram från remoten först när planet har landat. Transporten från Stockholm för två veckor sedan gick också perfekt. Servicen har i mitt fall fungerat perfekt alla gånger jag använt den. LH-servicen bokas via en web-länk (se ovan) och LX-servicen bokas via email. Det konstiga är att LH behöver minimum två dagars varsel, men LX behöver 3 dagars varsel (detta trots att de båda använder Cabforce).

Jag vet hur man bokar.
 

Claes L

Medlem
Jaha. Jag står redo imorse för min bekräftade limoservice.

Ingen bil kommer. Ringer cab force. De ber att få återkomma.

Tiden går. Efter 25 min ringer dom och meddelar att det har blivit fel och jag inte får nån bil. -Ta en taxi är budskapet.

Jag har nu försökt åka med LX / LH limo 3ggr i höst och VARJE gång har de misslyckats.

Vad är det frågan om??
Har du pratat med LX / LH efter varje resa? Och vad säger dom om det? Har du fått kompensation?
 

Jakob K

Medlem
Jag har startat en dialog med LX om deras katastrofala behandling av sina revenue F pax. De har bett så mycket om ursäkt bla bla och ska återomma om kompensation. Vi får se hur det går. Jag håller er uppdaterade.

Men ett tips till er alla: Tro in på confirmations etc ni får från CabForce. Det är en total kuliss. Det mest ironiska var när jag fick SMS från dem där jag skulle betygsätta min resa. Detta SMS dök upp när jag satt 20min från ARN i en taxi.
 

Claes L

Medlem
Loggade in på sas.se för att kolla resan till usa nu på lördag... möts då av denna:
upload_2015-10-29_13-42-21.png
 

bnr

Medlem
Loggade in på sas.se för att kolla resan till usa nu på lördag... möts då av denna:
Visa bifogad bild 43345
Det där känns ju högrisk att testa med tanke på SAS kundtjänst track record när saker går fel...

Edit: Huruvida SAS är "ansvariga", på samma sätt som LH/LX, eller ej är ju också relevant. I deras fall kanske de bara hänvisar till Cabforce för bokning av taxi.
 
Toppen