Senaste nytt

Byte till American Express Elite - Spend och Avgift?

blobloblo

Medlem
Var har du hört att de vill fasa ut alla betalkort med SAS Amex? Inget jag hört tidigare.

Är ett antagande från min sida, ett dumt sådant kanske. Men det bör vara anledningen till övergången från betal- till kreditkort. Större målgrupp och högre intäkter iom delbetalning.
 

palmen

Moderator
Är ett antagande från min sida, ett dumt sådant kanske. Men det bör vara anledningen till övergången från betal- till kreditkort. Större målgrupp och högre intäkter iom delbetalning.
Nej det var några regler som satte stopp för dessa kort så de var tvungna att göra dom till kreditkort. Kommer jag ihåg rätt så var det någon EU grej.
 

blobloblo

Medlem
Nej det var några regler som satte stopp för dessa kort så de var tvungna att göra dom till kreditkort. Kommer jag ihåg rätt så var det någon EU grej.

Ringer en klocka när du skriver det. Men varför är de vanliga betalkorten kvar? Är det för att dom inte är brandade? Annan diskussion kanske.
 

Berglund

Medlem
De vanliga betalkorten är nog kvar så länge de bara kan. Väck inte den björn som sover... Amex behåller nog gärna så många kortmedlemmar som möjligt, om de skall börja ge ut kreditkort istället kanske de måste göra ny kreditkoll och det kan mycket väl krävas skriftligt godkännande7insats från kundens sida - vilket gör att många då kommer droppa sina kort.
 
Fick du ta med dig spenden?
En vän bytte upp sig till Elite i tron att spenden följde med med tanke på att det står "...för att tillgodogöra dig tidigare spendering och historik", men Amex vägrar att flytta med tidigare spendering. Inte så snyggt skött av Amex kan jag tycka. Någon som lyckats bättre med detta på senare tid?

Visa bifogad bild 66875

Nej det fick jag inte. Enligt kundtjänst berodde det på att jag bytte från betalkort till kreditkort. Om man inte hade gjort det skulle det tydligen har gått bra.
 

Johan_S

Medlem
Är det någon som har lyckats flytta med sin spend från Premium till Elite? Har precis bytt och enligt kundtjänst var det Inte möjligt. Detta trots att jag i ansökan fyllde i uppgifter om mitt tidigare kort samt att mitt premium var ett kreditkort och inte betalkort.

Har jag bara haft otur och pratat med fel person eller vad säger ni?
 
Gick från Premium Kreditkort till Elite Kreditkort och spenden kunde inte flyttas med, är inga problem att ha bägge korten samtidigt och vänta med att säga upp Premiumkortet tills 150.000 kr är spenderat
 

Johan_S

Medlem
Gick från Premium Kreditkort till Elite Kreditkort och spenden kunde inte flyttas med, är inga problem att ha bägge korten samtidigt och vänta med att säga upp Premiumkortet tills 150.000 kr är spenderat

Tack, problemet var att jag kryssade i att kortet skulle upphöra vid ansökan eftersom det stod att spend och historik skulle flyttas med. Verkar ha varit ett stort misstag eftersom jag var relativt nära 150k..
 

Spenlol

Medlem
Planerar som många andra att byta till elite från premium framöver.
Är det fortfarande lotteri med värvninsbonusarna?
-Värvningsbonus för värvare?
-Min välkomstbonus för värvning?

Eller har dom fått ordning på det så man inte får någon av dessa alt. tillåter bägge?

Offtopic.
Kan man använda tjänster som billhop för att trigga 20k spenden omgående?
 
Toppen