demgard
Medlem
Jag är helt med på att det inte blir dubbla årsavgifter. Dock tänkte jag mig att AmEx i den bästa av världar kunde bjuda på delar av första årsavgiften för Elite, eller ge mig typ 10 000 poäng som sign on trots att jag är kund om det för mig står mellan att säga upp kortet och vänta ett halvår som icke-kund eller skaffa Elite. Jag har inte så bra koll på vad de tjänar per transaktion, men känns som att de borde vara måna om att ha kvar mig som kund på helår istället för att jag bara är kund halvårsvis. Kan hända att det inte stämmer dock..
Jag är också med på hur länge en 2-4-1 gäller. Dock har jag bara inrikes flyg i tjänsten, och en fru som helst undviker att flyga av miljöskäl, så det blir sällan mer än en long-haul per år. Därmed är jag ganska beroende av spend på kort för EB poäng. Så kommer jag upp i 450k i spend på 2 amexkort och får 3 st 2-4-1 har jag 82 500 EB från dessa köp (lite mer då en del är sas flighter). Lägg på hyrbilar, erbjudanden, några privata flighter och räkna högt så kanske jag har 150 000 EB. Det skulle jag säga är väldigt tunt underlag för 3 st 2-4-1...
Jag är också med på hur länge en 2-4-1 gäller. Dock har jag bara inrikes flyg i tjänsten, och en fru som helst undviker att flyga av miljöskäl, så det blir sällan mer än en long-haul per år. Därmed är jag ganska beroende av spend på kort för EB poäng. Så kommer jag upp i 450k i spend på 2 amexkort och får 3 st 2-4-1 har jag 82 500 EB från dessa köp (lite mer då en del är sas flighter). Lägg på hyrbilar, erbjudanden, några privata flighter och räkna högt så kanske jag har 150 000 EB. Det skulle jag säga är väldigt tunt underlag för 3 st 2-4-1...