Senaste nytt

Byte på Bangkok flygplats - bagaget till slutdestinationen?

toer00

Medlem
Det vet jag inte, snarare så att om man är intresserad av premium resande så hänger man gärna på BC. Premium resande kräver ofta lite mer intresse/ kunskap av resenärer om man inte vill bli ruinerad och köpa "unrestricted C" rakt uppochner...
 

JonW

Medlem
Jag har kollat massor med gånger och det har alltid blivit en merkostnad på 5-7000 kr till USM med samma biljett/code share i C, så det blir en extremt dyr bagage/immigrationförmån.
 

JonW

Medlem
Det här är ju egentligen inga nyheter - har man två separata biljetter ska man aldrig förvänta sig att få bagaget vidaresänt då man inte köpt tjänsten.
Checkade man in hos PG med en transit med bolag PG hade through check avtal med, så kunde man helt lugnt förvänta sig det.
I andra riktningen var det dock rena lotteriet.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har kollat massor med gånger och det har alltid blivit en merkostnad på 5-7000 kr till USM med samma biljett/code share i C, så det blir en extremt dyr bagage/immigrationförmån.
Off topic svar.
Det är sant om du bokar med Finnair eller Qatar Airways men om du bokar Turkish Airlines biljett så tillägget till Koh Samui är ca 2.000 SEK.

Screenshot20160321_05 TK.png
 

charmkurs

Medlem
Jag håller med JonW. PG har (snart hade) väldigt generösa through check regler med en lång lista på bolag som det var okej att checka igenom bagaget med.

Dessutom har de (fortfarande?) generösa regler för separata biljetter om de är försenade. Har för mig att jag postat detta här på forumet tidigare, dvs information på PG:s hemsida. Någon som vet om dessa gäller fortfarande?
 

Dr. Miles

Expert
Dessutom har de (fortfarande?) generösa regler för separata biljetter om de är försenade. Har för mig att jag postat detta här på forumet tidigare, dvs information på PG:s hemsida. Någon som vet om dessa gäller fortfarande?
@KNA postade igår en länk till information om kommande ändring angående through check in vid två separata bokningar.
Byte på Bangkok flygplats - bagaget till slutdestinationen? | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Separate Ticket Policy - Bangkok Airways
 

charmkurs

Medlem
Jag vet inte hur man länkar till ett tidigare inlägg. Kanske moderator kan hjälpa. Så här hette tråden jag svarade i. Inlägg #11

Fråga om anslutning i Bangkok - separata biljetter (Inlägg #11)

och som jag menade. Gällde alltså missad anslutning överlag. Är de lika generösa fortfarande? (Är FF med dem men har inte varit i SO Asien i vinter så jag har tappat kollen.)

Edit: Det ser ut som om jag fick till det med länken.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte hur man länkar till ett tidigare inlägg. Kanske moderator kan hjälpa. Så här hette tråden jag svarade i. Inlägg #11
Ett tips. Vill du ha hjälp av moderator, anmäl ditt eget inlägg.
Moderatorer läser inte alla inlägg.
och som jag menade. Gällde alltså missad anslutning överlag. Är de lika generösa fortfarande? (Är FF med dem men har inte varit i SO Asien i vinter så jag har tappat kollen.)
Som @KNA skrev i sitt inlägg, Bangkok Airways ändrar hanteringsregler när passageraren har bokat två separata biljetter fr o m 2016-MAR-27.

Så om du frågar, " Är de lika generösa fortfarande? " kanske ja.
Men det kommer förmodligen att se annorlunda ut fr o m 2016-MAR-27.
 

charmkurs

Medlem
@DrMiles: Sorry, jag läste länken fort och missade det som stod längst ned på sidan. Så inte bara förmodligen utan "högst troligt" annorlunda ;)
 

toer00

Medlem
Off topic svar.
Det är sant om du bokar med Finnair eller Qatar Airways men om du bokar Turkish Airlines biljett så tillägget till Koh Samui är ca 2.000 SEK.

Visa bifogad bild 50447

Lite overkill med C på PG inrikes, då de inte har C klass ombord på inrikes Thailand, man kan via GDS systemen boka andra anslutningsklasser fast det är samma biljett, dock kan vara svårt att hitta On-Line alternativ men "Off - Line" är det inga problem att länka in PG på samma biljett. Bara att kontakta en bra resebyrå...
 
Toppen