Senaste nytt

Byte på Bangkok flygplats - bagaget till slutdestinationen?

JonW

Medlem
Skit, hittills har de nästan tiggt om att få through checka...
Det innebär ju också att man inte längre kan klarera immigration ute på turistorterna.
 

toer00

Medlem
Visst kan man det... "one conjunctive ticket". Dvs IOM att PG har samarbete och codeshare med flera andra bolag (i vårt fall QR) så kan man köpa hela sträckan på en och samma biljett och då funkar det alldeles utmärkt...
 

agehall

Medlem
Det här är ju egentligen inga nyheter - har man två separata biljetter ska man aldrig förvänta sig att få bagaget vidaresänt då man inte köpt tjänsten. Bokar man allt som en bokning kommer det även fortsatt att fungera. Och för tydlighetens skull - det behöver på inget sätt vara codeshare involverat så undvik helst det.
 

Dr. Miles

Expert
Visst kan man det... "one conjunctive ticket". Dvs IOM att PG har samarbete och codeshare med flera andra bolag (i vårt fall QR) så kan man köpa hela sträckan på en och samma biljett och då funkar det alldeles utmärkt...
Nu pratar du om helt annan sak än vad @KNA postade. (vilket @JonW svarade)
Från den 27/3 ändrar Bangkok Airways bagagereglerna om man flyger på separata biljetter

Separate Ticket Policy - Bangkok Airways
Bangkok Airways säger att de inte kommer att through check in bagaget när man reser med två separata biljetter fr o m 2016-MAR-27.
Bangkok Airways skrev:
When passenger travel with two separate tickets, Bangkok Airways will no longer through-check bags to the end destinations on the secondary separate ticket,
 

agehall

Medlem
Har aldrig haft problem med codeshare ger fler möjligheter, bortsett fr Bonuspoängen kanske.
Det är klart du kan ha tur med codeshare, men det finns tillräckligt med exempel på hur det slutar i tårar för att man aldrig ska rekommendera det. Har man inte stenkoll på vad det innebär, så ska man hålla sig borta imho.
 

toer00

Medlem
Men har man stenkoll så... I mitt fall har jag vid flertal tillfällen hittat (Businessplatser) med codeshare där flygande bolag varit nollad i samma klass...
 

agehall

Medlem
Men har man stenkoll så... I mitt fall har jag vid flertal tillfällen hittat (Businessplatser) med codeshare där flygande bolag varit nollad i samma klass...
Jo, men du har nog mer kunskap än 95% av de som hänger här. Därmed måste du tänka dig lite för om vad du rekommenderar folk att göra. Jag kan också boka codeshare i vissa situationer, men jag skulle aldrig rekommendera någon annan att göra det rent generellt eftersom det är så enormt lätt att det blir problem och ingen vill ta ansvar.
 
Toppen