Byte mellan flyg -> tåg inom 32 min på Zürich flygplats, hinner jag det?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Sofia, 25 November 2013.

1. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det helt orimligt att tro att man kan landa 18.15 och hinna med ett tåg som går 18.47 om man ska hämta ut incheckat bagage?
    Och svar på frågan, ja, det finns tidigare flyg men de kostar en hel del mer och detta är en budgetresa ;)

2. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det helt Orimligt? Nej. Är det rimligt? Nej. Inte det heller. Låter som risk för att snålheten bedrar visheten.

1 person likes this.
  3. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hör vad du säger ;)

4. Inte säkert det blir A-piren, ibland kör de med B-eller t.o.m. en bussgate och DÅ blir det svårt :)

5. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok ok, jag har insett att det var en dålig idé. Blir nog att flyga till Geneve och sen hem från Zurich, tiderna passar bättre och det blev billigare faktiskt :)

6. Bara så att du vet så ligger tågstationen vid Geneve's flygplats ännu längre bort än vid Zürich - men staden i sig är trevligare ;)

1 person likes this.
  7. Sofia

Sofia Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för info men där kan vi ha mer tid på oss

8. Lycka till och glöm inte reserapporten! :)

1 person likes this.
  9. Resenären

Resenären Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vid mitt senaste besök på GVA landade planet 18:00. Ett besök i Tax Free, samt vänta på bagage och sedan en kort promenad till stationen. 18:36 avgick tåget och vi hann vänta ca 10 minuter innan dess ankomst.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!