Senaste nytt

Byte i Auckland - Får man lämna flygplatsen?

sweflyer

Medlem
Hej!
Ankommer Auckland på eftermiddagen den 10/12. Finns inget flyg vidare då vi ska mot Nelson som tillåter byte inom ramen för bytestid.
Hittar ett flyg på morgonen 11/12 och kan boka det med EuroBonus genomgående biljett.
Frågan är; Tillåts vi att lämna flygplatsen för att bo på hotell över natten och sedan checka in igen?
Eller måste vi stanna kvar på flygplatsen?
Värt att tänka på är att ALLT ätbart (och rätt mycket annat också måste deklareras) vid inresa till Nya Zeeland. Så skulle det bli dubbel tull/karantän av någon anledning så är det viktigt att inför båda gångerna tömma väskan på precis allt ätbart (inklusive små chokladbitar, samt saker från loungen och ombord)
 

Impendill

Medlem
Värt att tänka på är att ALLT ätbart (och rätt mycket annat också måste deklareras) vid inresa till Nya Zeeland. Så skulle det bli dubbel tull/karantän av någon anledning så är det viktigt att inför båda gångerna tömma väskan på precis allt ätbart (inklusive små chokladbitar, samt saker från loungen och ombord)

Absolut! Var som sagt där i vintras:)
 

Erik M

Medlem
Om man vill lämna flygplatsen i bara ett par timmar mitt på dagen - finns det nåt kul och lättillgängligt att se?
 

Erik M

Medlem
Mm, stan får jag i så fall ta en annan gång. Med ca 5 timmar mellan landning och nästa avgång skulle jag inte ge mig själv mer än två timmar utanför flygplatsen. Eller, tre om jag inte har loungetillgång.
Jag har hittat en driving range (inom promenadavstånd) och nån sorts stenfält.
 
Toppen