Byte från T4 till T5 - Arlanda

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Stefan H., 22 Mars 2016.

1. Stefan H.

Stefan H. Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Jag frågade på Swedavias Facebook sida om det finns planer att underlätta bytet från T4 till T5 så att man kommer att slippa säkerthetskontrollen. Swedavia svarar så här:

'I nuläget utförs tester på Arlanda för att titta på vilka möjligheter som finns för att underlätta bytet från terminal 4 till terminal 5 för våra resenärer.'

Finns det någon av er som kanske har mer information om detta? Tidsplan osv? Jag tycker att det är så obekväm att man måste går igenom säkerhetskontrollen på nytt. SAS erbjuder Umea-Amsterdam med bara 35 minuter mellan ankomst och avgång. Det är väligt kort tid.

Jag har förstås frågat Swedavia men ingen ny information om detta tyvärr.

2. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag förstått var tanken att ha en gång airside genom Skycity men att Swedavia skippade den tanken pga det var dåligt för business i Skycity.

3. Stefan H.

Stefan H. Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej Flum,

Tack för svaret! Jag mistänkte redan att det skulle vara anledningen :-(

4. Det är synd att de inte får till en bra lösning, för detta hade varit ett lyft för Arlanda som tranferflygplats.

5. maswan

maswan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förhoppningsvis så lyfter resenärer och bolag det regelbundet och hoppas på att någon gör en annan kalkyl nån gång från Swedavias sida, men det trist att det inte blir i närtid.

6. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Refererar du till det som kom upp på ett dialogmöte (har jag för mig att det var) med SAS?

7. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har själv inte förstahandsinformation (därav vad jag förstått), utan har för mg att jag fått höra det av andra som "pendlar" LLA-utrikes när jag tagit upp frågan/irritationen. Kan även ha hört det från personer från forumet.

Last edited: 22 Mars 2016
  8. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är komiskt att det går att göra airside transfer mellan T2 och T5 (som ligger en bra bit ifrån varandra), men i inte T4 och T5 som är på kanske 500 meters avstånd.

Smuffe, 011430121 och bnr gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!