Byte av flygplats i Moskva

Diskussion i 'Flygplatser' startad av ACervin, 15 September 2014.

1. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Julresa till Sverige. Efter mycket sökande på British Airways hemsida för att utnyttja USDM har jag hittat en rutt ut ur Australien strax före jul som med Cathay Pacific tar mig till Hong Kong sedan till Moskva till Domedovo (DME) anländer 0625 på morgonen. Flyger sedan till Helsingfors från Sheremetyevo klockan 1530. Är detta möjligt? Behöver man visum? Hur tar man sig emellan?

Har sedan hittat en trevlig rutt tillbaks med JAL om det nu går att boka hos USDM.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

staff gillar detta.
  2. Ja, du behöver visum när du byter mellan olika flygplatser i Moskva, men det räcker med transit visum.

Att ansöka ryskt transit visum är inte lika jobbigt som vanlig visum.
    Det räcker med att ha
    • Pass
    • En flygbiljett till Ryssland
    • En flygbiljett en annan destination
    • Ett passfoto
    • Reseförsäkring
    Man får stanna max 3 dagar med transit visum.

Här kan du hitta mer info om ryskt transit visum:
    Transitvisum

3. Grymt. Ser fram emot en rapport!

4. Jag vet inte om det finns tillgänglighet på just ditt resedatum men det finns också Air Berlin flyg mellan Moskva Domodedovo och Düsseldorf.
    Air Berlin flyger också Düsseldorf - Köpenhamn

Daily
    AB8395
    Moskva DME 14:45
    Düsseldorf DUS 16:05
    320

Su,M,T,W,Th,F
    AB8230
    Düsseldorf DUS 16:50
    Köpenhamn CPH 18:10
    319​

ACervin gillar detta.
  5. Jacob

Jacob Medlem

Är det inte bättre att flyga S7 Airlines i så fall som flyger mellan just Moskva Domodedovo och Helsingfors?

De är ju dessutom medlemmar i One World.

S7 - nytt flygbolag mellan Helsingfors och Moskva - BusinessClass.se

ACervin gillar detta.
  6. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tackar för tipsen. VI får se om det blir av. Resten här blir lite OT. Jag ringde till USDM. Agenten verkade ganska grön och jag fick ta till alla knep om vilka knappar han skulle trycka på. Hävdade bestämt att Finnair inte tillhörde OneWorld. Tyvärr hittade han inte Cathay Pacific rutten. Har preliminär bokat min reservrutt BNE-KUL-BOM-LHR-CPH. Men har nu återigen kollat och Cathay Pacific via HKG och Moskva är fortfarande tillgänglig. Vill dock inte bli av med min JAL resa CPH-HEL-NRT-SYD-BNE. För jag antar att de måste göra en ny bokning. Men det är bara att ringa igen

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!