Byta till tåg på Düsseldorf flygplats

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Jonas H, 23 September 2013.

1. Jonas H

Jonas H Medlem

Någon med koll på hur mycket tid som kan behövas för att byta från Blue1 till ett IC-tåg en tisdagkväll? Bara handbagage...

2. ALU

ALU Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan inte vara många minuter. Jag gör samma sak på fredag morgon...

3. Jacob

Jacob Medlem

Jag vill minnas att det inte var farligt långt att gå från terminalen till tågstationen. Tydligt skyltat och ganska rakt på sak.

Några minuter bör räcka utan problem. Sen ska man väl lägga in lite marginal för ev förseningar också.

4. CJ2

CJ2 Medlem

Tågstationen i DUS ligger en bra bit bort från terminalerna. Att gå skulle nog ta +20min. Det går förarlösa tåg sk "Skytrain" mellan terminalerna och tågstationen var 10min. En annan sak att tänka på är att köerna till biljettautomaterna, om du inte har en biljett redan, kan vara extremt långa. Även på kvällen. Jag skulle rekommendera minst 30min från ankomst till tågavgången.

CJ2
    fd. DUS-pendlare

1 person likes this.
  5. Jonas H

Jonas H Medlem

Tackar, vad göra utan BC :)
    Chansar på att 50 minuter räcker. Annars går det ju fler...

6. marbe166

marbe166 Medlem

50 minuter räcker gott och väl. Utan bagage så är 30 minuter också gott om tid.

7. Jonas H

Jonas H Medlem

Nu blev det ändå så att jag tog hyrbil eftersom jag blev tvungen att boka om till sista flighten på söndag kväll och då gick det inga tåg. Det innebar i sin tur att det blev Lufthansa=Eurowings=CRJ900=bussgate och vips så hade 50 minuter inte varit så mycket. Blir det fler tillfällen så kommer jag att försöka komma ihåg det.

8. Randy Marsh

Randy Marsh Medlem

Land:
    Norge Norge
    Till andra som funderar på samma sak: Tänk på att ha kontanter redo för att kunna köpa tågbiljetter. De U-landsmässiga biljettautomaterna i Tyskland accepterar inte utländska kort.

9. marbe166

marbe166 Medlem

Ska man vara riktigt petig så accepterar de inte kreditkort överhuvudtaget, bara tyska EC-kort (jmf våra Maestro-kort). Det är för övrigt samma visa på många andra ställen här... cash eller EC-kort...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!