Senaste nytt

Byta namn på awardbokning som är ej avbokningsbar?

jumbooze

Medlem
Hej vänner,

Har råkat låta en Hilton award bli "ej avbokningsbar" då jag missade datumet ( igår ) som bokningen var avbokningsbar till, är det någon som har erfarenhet av att ändra namn på en sådan? Tänkte som en backup på om det kunde gagna någon annan. Just nu ser det inte ut som att jag kommer kunna åka :(

Surt sa räven, 320000 poäng i runda arkivet...
 

taxvalp

Medlem
Som @Berglund säger - be snällt. Om du har status (vilket du lär ha) så är de inte helt omöjliga att göra med.

Förra året hade vi en vecka bokad på Hilton Kap Verde, icke-flexibel bokning för pengar. Av olika skäl fick vi förhinder och jag skrev till dem mest för att berätta att de kan sälja rummet till någon annan och att vi hoppas kunna komma en annan gång. Det slutade med att de erbjöd sig som en god gest att återbetala hela beloppet genom att skicka en check(!). Det visade sig dock att de inte hade dragit pengarna från kortet än så vi slapp transaktionerna men jag gick skadelös ur det och är ännu starkare Hiltonvän sedan dess..
 

MartinH

Medlem
320000 poäng låter som att det är en bokning för flera nätter? Om man avbokar en dag för sent, får man då inte tillbaka poängen för allt utan första natten?
 

FFlash

Medlem
Som @Berglund säger - be snällt. Om du har status (vilket du lär ha) så är de inte helt omöjliga att göra med.

Förra året hade vi en vecka bokad på Hilton Kap Verde, icke-flexibel bokning för pengar. Av olika skäl fick vi förhinder och jag skrev till dem mest för att berätta att de kan sälja rummet till någon annan och att vi hoppas kunna komma en annan gång. Det slutade med att de erbjöd sig som en god gest att återbetala hela beloppet genom att skicka en check(!). Det visade sig dock att de inte hade dragit pengarna från kortet än så vi slapp transaktionerna men jag gick skadelös ur det och är ännu starkare Hiltonvän sedan dess..

Mig hände det precis omvända då när mitt flyg blev inställt och jag även skrev efteråt men icke.
 

taxvalp

Medlem
Mig hände det precis omvända då när mitt flyg blev inställt och jag även skrev efteråt men icke.

Osis! Det är väl som med andra fringisar som ibland funkar men egentligen är emot reglerna (exempelvis byte till tidigare flyg med SAS när man frågar snällt i gate). Man kan inte få mer än nej om man frågar.
 

jumbooze

Medlem
Uppdatering

Det visar sig att när jag kontaktat hotellet så finns det annan limit så det är mer än en måndag kvar gick det ändå att avboka och få poängen tillbaka även om det stod annat i villkoren nåja jag är nöjd och glad och online chatten fixade det på ett nafs...
 
Toppen