Byta från Eurobonus till Miles & Smiles?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av joa, 15 April 2016.

1. joa

joa Medlem

Med en kommande pappaledighet kommer jag inte att återkvakifucera med SAS tror jag. Har en challange på Turkish.
    Rent allmänt, vilka uppenbara för resp nackdelar finns med de båda programmen?

2. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Största nackdelen enligt mig är att du inte kan tjäna poäng via betalkort med Turkish Airlines

3. joa

joa Medlem

Och 2-4-1. Tänkte jag inte ens på...

Timotey gillar detta.
  4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kundtjänsten och mentaliteten hos turkarna. Tyvärr kan de vara ett regelrätt helvete att handskas med.

Smuffe gillar detta.
  5. Smuffe

Smuffe Medlem

Jag hade tänkt såhär...
    Gör en match challenge och hitta en grym biljett t.o.r. som blir din run för att kvala. Minns jag rätt är 15K rätt enkelt att ordna, just nu 5500kr t.o.r. till Manila bl.a. Kolla bara upp boxningsklass så att du inte står med 75% intjäning...
    Då har du garderat upp ett gold för två år framåt samtidigt som du samlar till SAS.
    Under andra året har pappa joa kanske fått en annan situation med resandet och lyckas återkalla till EBG. :)

6. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte Eivind sagt något om möjlighet att kunna frysa sin status under ex. föräldraledighet i samband med Eurobonus 3.0?

Ebg och Smuffe gillar detta.
  7. joa

joa Medlem

Låter intressant. Någon som vet mer?

8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    bossefin och Smuffe gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!