Senaste nytt

Byta flyg i Köpenhamn - British Airways-SAS

Lukas2

Medlem
Sitter och funderar på om man hinner byta flyg på CPH. Kommer att komma in med BA 9:50 och sen isf. försöka hinna med SAS 11:55 till ARN. Kruxet är att jag kommer flyga med olika biljetter och måste ut och hämta bagaget och checka in igen. Bagaget brukar ju ta sin lilla tid och komma upp på bandet på CPH. Försökt hitta några minimum tider, men hittar inga. Vågar man chansa? :)
 

NyfikenGrau

Medlem
Själv hade jag absolut chansat i detta fall. Jag hade funderat längre på det om jag skulle åt andra hållet, men CPH-ARN går ju mycket tätt och även landvägen tar bara 4-5 timmar med tåg. I värsta fall alltså, men du bör hinna med åtminstone en halvtimmes marginal nånting.
 

MarcusC

Medlem
Det skall ju förhoppningsvis inte ta mer än 30-45 minuter få bagage....så om ingen försening på uppemot timmen uppstår bör det ju vara lugnt. SAS check in är ju slldeles utanför ankomsterna i CPH och du kan ju checka in sas flyget på internet i förväg!
 

Senator

Moderator
Lukas, SAS och BA har interline agreement, försök få BA att tagga väskan hela vägen. Jag har gått från SAS på TXL-ARN sen vidare med BA ARN-LHR-JNB utan problem med 2 PNRs
 

Lukas2

Medlem
Lukas, SAS och BA har interline agreement, försök få BA att tagga väskan hela vägen. Jag har gått från SAS på TXL-ARN sen vidare med BA ARN-LHR-JNB utan problem med 2 PNRs

Grejen är att jag kommer flyga från KIX, med CX (KIX-HKG-LHR_CPH), Jag tänkte boka via CX hemsida, då går det inte boka från ARN, så där av blir det ett separat flyg CPH-ARN. CX är kanske lite mer kinkig och tagga väskan sista flighten. :)
Tror jag kommer nog chansa, i värsta fall får jag bara köpa en ny biljett sista flyget ifall det vill sig illa.
Men tack endå... Bästa med den BC, är att man får snabba och kloka svar hela tiden, som gör att man sitter med ett leende på läpparna. :)
 
Toppen