Byta flyg i Bangkok

Diskussion i 'Flygplatser' startad av 090034208, 5 Oktober 2012.

1. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Mina föräldrar skall första gången göra en transit i Bangkok och följande fråga kommer till mig som blir osäker fast jag varit i Thailand, (Jag har aldrig åkt på samma biljett HKT-BKK-XXX)

Dom åker HKT-BKK-ARN med Thai på samma biljett. Väskorna åker ju till ARN men:

1. Gör man immigration på HKT eller BKK?
    2. Om man gör det på HKT, är det endå passkontroll i BKK vid transit eller är det bara att gå till internationella sidan?

Häls Mamma

2. Transit I BKK dvs ingen passkontroll eller security

3. miles

miles Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Man går igenom immigration i Phuket om man vill checka in hela vägen till Europa. Sen får man väl ett sånt där klistermärke som thailändarna är så förtjusta i som visar att man inte behöver gå via immigration på Swampy eftersom man är i transit i BKK :)

1 person likes this.
  4. Just så. Glömde klistermärket..

5. miles

miles Medlem

Land:
    Ja, det är ju lite dagisvarning på dessa stickers så man kanske helst vill glömma bort dem...men det är svårt eftersom de dyker upp på minibussar, långfärdsbussar och färjor...har dock aldrig sett dem på tågen, men det finns säkert där med :) Men hur som, dina föräldrar kommer inte ha några problem TS, det låter nog krångligare i teorin.

6. NotRyan

NotRyan Medlem

Nu har jag inte transiterat domestic-international utan bara international-international i BKK men hur kommer du upp till departure-level utan ny security?

Mvh
    /NotRyan

7. Du måste gå genom säkerhetskontrollen när du byter intl-intl på Bangkok flygplats.

8. Ni har nog rätt. Det var några år sedan jag passerade där så jag kan minnas fel.

9. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tidigare var security vid varje pir, vilket gjorde att man var tvungen att gå lite tidigare från loungen. Numera är det bättre då man kan röra sig fritt.

10. miles

miles Medlem

Land:
    Ja, de måste ju gå genom transfer security förstås för att komma till departure level, men det är inga problem. Bara att de följer de gula transit/transferskyltarna istället för de blå arrivalsskyltarna, det är tydligt skyltat på Swampy.

Last edited: 6 Oktober 2012
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!