Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

Chris81

Medlem
Air Serbia BEL-ARN. Uppgraderade 3 pax vid checkin för 120 EUR per person. Fick C-kabinen för oss själva, så blev en riktigt trevlig flight. Bra mat och dryck. Ordnade dessutom en provsmakning av alla fem rakija-sorter de hade på menyn, så var hyfsat marinerade vid ankomst :)
 

Dr. Miles

Expert
Länken till THAIs webbsida gällande Stand by upgrade.

TG Stand-by Upgrading Surcharge | Terms & Conditions | Thai Airways


Uppgradering från Premium Economy till Business class på Köpenhamn/Oslo/Stockholm-Bangkok/Phuket måste vara ett av sämsta saker man kan göra.
8.103 SEK för att sitta i samma stol men bättre måltid och drycker (och antagligen lite mer bagagevikt).

Screenshot20170622 01 TG.png
 

Dr. Miles

Expert
China Eastern (MU)

Från Tokyo Haneda till Shanghai:

Economy till Business: från 10.000 JPY (ca 650 SEK)
Priset varierar beroende på bokningsklassen av originalbokningen.
För min bokning (V klass) kostade uppgraderingen 23.500 JPY (ca 1.750 SEK) och det var en gammal Business class kabin (2-2-2 konfig), så avstod jag från cash uppgraderingen.
 

Canadien

Medlem
Newark till Arlanda. SAS Go till SAS Business för 849 USD, genomförde uppgraderingen i loungen. Känns som att SAS har höjt priserna ganska kraftigt på flygplatsuppgraderingar.
Ouch, det var en dyr hotellnatt med krass frukostbuffe...
Och inga extra baspoäng får du heller, men det kanske inte var "poängen". Godare öl blir det ivartfall så det kan ju motivera en del av beloppet.
 

Jonas C

Medlem
Ouch, det var en dyr hotellnatt med krass frukostbuffe...
Och inga extra baspoäng får du heller, men det kanske inte var "poängen". Godare öl blir det ivartfall så det kan ju motivera en del av beloppet.
Det var väl mest sömnen jag var ute efter, men det var knappt så att man hann sova på flygningen då de avslutade middagen tre timmar efter start och påbörjade frukosten (som jag skippade) två timmar innan landning. Satt på 8A dessutom, så man stördes av ljus och oljud från galley.
 

Dr. Miles

Expert
China Eastern (MU) Kina inrikes:

Uppgradering från Economy till Business / First:
För bokningsklass: Y, B, M, E, H, K

Flygavstånd (per flight):
  • Upp till 550 km: 100 CNY
  • Mellan 551-1.000 km: 200 CNY
  • Mellan 1.001-1.800 km: 300 CNY
  • Över 1.800 km: 600 CNY

100 CNY är ca 130 SEK

rps20171104_121011.jpg
 
Last edited:

Taggen

Medlem
Överraskning till fästmön. MUC-ARN med Lufthansa för 105$ från Economy Light till Business med Plusgrade. Uppgraderingen gick igenom.
 
Toppen