Senaste nytt

Buy Miles Alaska Air

henrik l

Medlem
Testade nya datum och då blev det ännu lite mer...

Motsvarande med Alaskamiles blir 50000 miles + ca 130 USD - men med det här alternativet kan man få en roligare routing...

Med LX tar du dig till MAD just nu för 3990 kr P-klass (business). Inte helt optimala tider, men en tredjdel av priset med KLM/AF
 

surrrr

Medlem
Försökte köpa med en sprillans ny konto, fast fick "The Mileage Plan account you specified is not eligible to purchase miles.". Kan inte hitta någon notis på att kontot ska va minst X dagar gammalt som med USDM. Någon som vet?

Milage Plan har en sperre på å kjøpe miles innen 10 dager fra kontoen har blitt opprettet. Anti fraud bla bla.
 

charlesswe

Medlem
Japp. Nu får jag köpa miles. Ringde till de ang. CX award, hittade tillgängliget via Asia Miles. 2 PAX CX F NRT-SIN via HKG med en blandning av 744, 77W för 45k per PAX. Hon sa att man får inte ha stopover inom Asien med CX, bara om man åker från USA.

Tempting...

Nu har jag ringt igen och fick 55k per PAX som priset... finns då rum för HUACA hos Alaska.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Lika bra att bunkra! :) Nya AA F på 777-300 för 7.000kr verkar helt otroligt!

Tack för tipset!

PS. Även ordinare pris känns som riktigt bra värde!
 

Palazzi

Medlem
Lite motsägelsefulla uppgifter vid bokning tycker jag:
Skärmavbild 2013-09-08 kl. 11.06.37.png

Om man bokar F som t.e.x BOS-JFK/EWR-LHR kostar det 50.000p. Det står ingenting om business class på delsträckan JFK/EWR-LHR men om man går efter informationen på deras award chart ska man ju bokas som C på flyg som är konfigurerade med tre klasser, men det är ju lite konstigt att man inte "varnas" i terminalfönstret?

Har aldrig sett någon flygning med AA för 62K heller :confused:
 
Toppen