Butterstangen!?...(Lufthansa catering)

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av MarcusC, 11 Augusti 2012.

1. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som förstår vad det är för skräp Lufthansa serverar på vissa rätt långa flighter (ex vis GOT-MUC) 1.45 flygtid. Det är alltså en brödstång fylld med smör. Det är bland det sämre i cateringväg jag smakat. Klarar mig hellre utan, eller äten en Pretzel i loungen.

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns en väldigt intressant tråd om detta på Flyertalk, om inte du har läst den redan. "The Notorious Breadstick" tas upp i den.

LH in Europe - downgraded catering (J+Y) - FlyerTalk Forums

Vad som framgår i tråden så tenderar Lufthansa att anpassa sin catering efter den konkurrens som finns på sträckan. Två sträckor med samma flygtid kan med andra ord ha helt olika catering koncept, t.ex MUC-AMS och MUC-GOT. Jag antar att Lufthansa är enda operatören på MUC-GOT, därav det sämre catering konceptet.

3. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, dessutom så anser nog många att GOT-MUC är en kort flygning. Jämför LHs servering med det skräp SK serverar på tex ARN-FRA. :rolleyes::D

4. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har man inget bra att servera ska man låta bli. Två timmar ska väl folk kunna klara sig utan mat.

1 person likes this.
  5. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De finns ju även på GOT-FRA och är inte goda alls. Nej, de där Wasa knäckesakerna man serverade ett tag var i alla fall ätbara och av samma låga kostnad.

6. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är benägen hålla med, men är mest förbryllad över att man är så inkonsekventa. På ex vis GOT-DUS / DUS-GVA serverade man senast en pastasallad som var helt ok. Detta på rutter som är kortare flygtid än ex vis GOT-MUC. Vet man det är skräpmat (butterstang)..såkan man hellre äta extra i lounge / på flygplats.

7. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    MUC-ARN brukar förgyllas av någon skum thainudelsallad... den provar man bara en gång...

8. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För alla medvetna resenärer som reser eco intra Europa så borde det vara glasklart att oavsett flygbolag så ska man se till att ha ätit innan boarding. Man får iaf inte vara hungrig.

3 personer gillar detta.
  9. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så sant :)

10. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Här måste jag återigen berömma KLM för deras catering. Jag har aldrig varit missnöjd med deras smörgåsar.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!