Bussegment med Aerolíneas Argentinas, räknas det som status flight till Flying Blue?

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Dr. Miles, 12 Januari 2014.

1. Aerolíneas Argentinas (AR) opererar busstrafik mellan Buenos Aires EZE (Ministro Pistarini) och Buenos Aires AEP (Aeroparque) och de "flygningar" har AR flightnummer. Det är inte som codeshare.

Screenshot20140112_1.png

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Min fråga är, räknas detta som status flight till Air France/KLM Flying Blue eller inte?

Enligt Flying Blue:s webbsida är flight med följande flightnummer ger inga miles eller status segement.

F. ö. stolarna på bussar i Argentina har generellt bra standard. Definitivt bättre än Business class stol på en Boeing 737 inom Europa. :)

1 person likes this.
  2. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frågan är väl om de verkligen uppdaterar e-ticket när man boardar bussen :)

3. Jag gissar att de krediterar när både flygningar före och efter bussegmentet är flugna, ifall de ger miles på bussegment.

4. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan man boka bara bussflight? Om ja, vad kostar en sådan? Om billigt så kan vi skramla ihop till någon som får ptova om man får statusmiles :)

5. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar inte gå att söka på bara sträckan med buss via matrix såvitt jag kan förstå.

Man kan ju dessutom fundera på hur fort den bussen kör, det är ju lite mindre än 4 mil mellan flygplatserna om jag ser rätt och det ska ta 2 timmar ;)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!