Senaste nytt

Businessklass Qatar eller Emirates

JGG

Medlem
Jag åkte just med Qatar igen och fick då prova "gamla" 777 säterna och QSuite.
Jag åkte själv och jag hade tur att ingen satt bredvid mig i 777 så jag fick ändå den mer privata känslan. Jag gillar dessa säten även om dom är lite "gamla" så är dom bekväma och man kan själv laborera med inställningarna för stolen. Lite liten skärm dock.
På hemvägen fick jag då prova QSuite och det var en besvikelse. Jag trodd jag valt en bra stol som valde den där man sitter närmast fönstret med divan delen mot dörren. Dessa stolar som man sitter baklänges i är oerhört trånga att komma in i. Man slår lätt huvudet i bagage hyllorna också.
Dåligt med plats för skorna och ingen bra plats för mindre handbagage. Men det jag tyckte sämst om var stolens funktioner. Inte mycket att välja på.
När man skulle fälla ner den i sängläge var det bästa att först ställa sig upp för om man låg kvar trodde man att man inte skulle kunna ligga raklång innan man förstod att hasa sig uppåt. De singelstolar som man flyger framlänges med är lättare att komma in i och har bättre förvaring.
QSuite passar nog bäst om man är två och sitter i mittsektionen. Där är det högt i tak och man kan få dubbelsäng om man har tur.
Tycker nog bäst om sätena i 787 och 380 även om det nog är skönt att kunna stänga om sig (QSuite) om man tänkt att sova en del.
En sak som Qatar håller så är det hög service nivå som gör att jag starkt rekommenderar det bolaget Mattias.
 
Toppen