Senaste nytt

Businessklass Qatar eller Emirates

Tjena tänkte boka flyg till Bangkok från antingen köpenhamn eller landvetter med businessklass. Har tidigare åkt med Emirates businessklass till Bangkok två gånger. Men funderar lite på att testa åka med Qatar airways istället. Min fråga är vilket rekommenderar ni att åka med. Planen med Qatar är 787 airbus, A350-900 och även Airbus a380-800. Med emirates är det Airbus a380-800 och Boening 777.

Med vänliga hälsningar

Mattias
 

M@GNÜS

Medlem
Jag skulle försöka få till minst ett leg till eller från Bangkok med A380 så du får hänga lite i baren :).

Har dålig koll på om det går att få till någon Q-suite på någon av sträckorna. Om det går skulle jag försöka få till det också.
 
Jag skulle försöka få till minst ett leg till eller från Bangkok med A380 så du får hänga lite i baren :).

Har dålig koll på om det går att få till någon Q-suite på någon av sträckorna. Om det går skulle jag försöka få till det också.
Det går bara att få in A380 mellan doha och Bangkok om man har väntetid i doha på 7-9 timmar vilket är lite drygt. Eftersom jag åker till bangkok för att träffan flickvännen.
 

M@GNÜS

Medlem
Antar att det är någon specifik dag du ska åka då. När jag söker får jag upp betydligt kortare connections från Köpenhamn.
Stockholm är inget alternativ? QR172 ut och QR171 hem ska väl ha Q-suite.
 

Voyageur

Medlem
Har Emirates uppdaterat sin C produkt på 777 som trafikerar stockholm-dubai? Annars är den väl rätt så sliten vid det här laget med sin 2+3+2 business. Hade då tagit Qatars 1+2+1 kabin både på 787 och 777,med möjlighet till Qsuite på 777:n.
 

Flyer722

Medlem
Har Emirates uppdaterat sin C produkt på 777 som trafikerar stockholm-dubai? Annars är den väl rätt så sliten vid det här laget med sin 2+3+2 business. Hade då tagit Qatars 1+2+1 kabin både på 787 och 777,med möjlighet till Qsuite på 777:n.
Dom har ju förnyat sätenena, mer privata men fortfarande 2-3-2
 
Toppen