Businessflyg i stort sett varsomhelst?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av DamonA, 17 Juli 2013.

1. DamonA

DamonA Medlem

Hej på Er!
    Min bästa kompis fyller 25 imorgon och jag är som vanligt sent ute.

Hoppas ni kan hjälpa mig med att hitta ett prisvärt businessflyg med avresa antingen fredag eftermiddag eller lördag. Destinationen är inte så viktig, men med största sannolikhet hamnar det någonstans i Asien.

Hört att swiss business ska vara bra och rimlig prisklass? Kan tänka mig flyga business en sträcka (turen) och returen ekonomi.

Letar således efter en billig business till Asien fredag, helst lördag.

Tips? :)

2. DamonA, vad är prisvärt för dig?

3. DamonA

DamonA Medlem

Bra fråga! Vet ej, cirka 15000 kanske?

4. ucce

ucce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns TK C ARN-IST-BKK t/r imorn fredag 19 - fredag för 13 426 kr på ITA

Men du skriver utöver frågan ovan inte varifrån du vill åka och hur länge du vill vara borta. De flesta billiga businessbiljetter har en min stay och kräver att du är borta lördag (vilket inte är något problem i detta fall)

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kika på SWISS Business rea. 11K till Bangkok, 15K till Hong Kong, mm. Går att boka för resor med kort varsel.

6. Tyvärr, gäller från 1 augusti

7. DamonA

DamonA Medlem

Dumt av mig. Kommer inte vara en lång vistelse, måste vara tillbaka på tisdag kväll. Åker från ARN.

Jag undviker i det mån det går Thailand då det inte är riktigt min grej, utan med Asien hade Dubai, Singapore, Japan, Kina o.s.v varit av större intresse.

8. DamonA

DamonA Medlem

Japp, väldigt synd.. känns som ganska grov otur :-(

9. Turkisk blir det bästa alternativ till BKK. Kolla deras hemsida, så ser du kombination av ut- och hemresa datum som får ok pris

Turkish.JPG

10. DamonA

DamonA Medlem

Undviker gärna BKK -- men en fråga, vilken Business Class tycker ni är bäst? Antar att ni är ganska erfarna -- första gången business för både mig och honom så vill att det ska vara lite av en "upplevelse" :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!