BusinessClass.se testar Lufthansas nya business class

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Jacob, 8 Mars 2012.

1. Jacob

Jacob Medlem

Den 8 mars lanserade Lufthansa sin nya business class stol på långflygningar som kommer finnas på de nya Boeing 747-800 flygplanen och som under flera år utvecklats i kulisserna. BusinessClass.se fick en exklusiv möjlighet att testa stolen i samband med lanseringen på ITB i Berlin med personlig demonstration av Lufthansas produktchef. Text och bilder: Jacob…

Se hela inlägget

2. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra reportage, tack! Viker dock inte från min åsikt att stolarna ger mer nackdelar än fördelar.

3. Mr.C

Mr.C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara på 748? eller kommer de äldre bytas ut?

4. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    100 flygplan kommer få den nya business kabinen och uppdateringen kommer pågå i ungefär fyra år.

5. JonW

JonW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gråblått och bajsbrunt... känns ju inte direkt trivsamt.<br />
    Men man får väl inte mycket för 3 miljarder Euro numera... ;-)

6. Abbe

Abbe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra reportage ! Såg väldigt bra ut!

7. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för det mina kollegor. Hoppas ni har det bra i Berlin. Min första tanke är, hur tänkte dom?! Privacy = noll. Mina knän kommer slå en främlings i nedfällt läge. Ingen divider heller. Förbryllad. Att man äntligen gått fullt flat var ju ett måste.

8. man borde kanske slå ihop kommentarsfälten med den andra hyperaktiva sågningstråden? :p

9. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Concorde har en del poänger. Men tack för bra reportage och bra bilder. Absolut ett lyft för LHs business class, men spontant känns det inte som det mest kreativa branschen har att erbjuda. Men Lufthansa gör väl bra cash ändå som sagt !!

10. Jacob

Jacob Medlem

<blockquote><strong>Concorde;35575 wrote:</strong> Min första tanke är, hur tänkte dom?! Privacy = noll. Mina knän kommer slå en främlings i nedfällt läge. Ingen divider heller. Förbryllad.</blockquote>
    Avsaknaden av divider anmärkte jag också på till produktchefen. Nu sänks stolen förvisso ner ännu mer än tidigare vilket gör att man överhuvudtaget inte ser personen bredvid. Men nog hade det relativt enkelt gått att ordna ytterligare avskärmning.<br />
    <br />
    <blockquote><strong>MarcusC;35581 wrote:</strong> Men Lufthansa gör väl bra cash ändå som sagt !!</blockquote>
    Mitt i prick och där har du anledningen till att stolen inte lanserats tidigare. Man plockar ju helt enkelt bort ett antal säljbara stolar i varje kabin och därför har man velat hålla på det en liten stund. Detta är inte spekulation utan fakta.<br />
    <br />
    <blockquote><strong>Concorde;35575 wrote:</strong> Tack för det mina kollegor. Hoppas ni har det bra i Berlin.</blockquote>
    Mässan har varit rena rama julafton för en first och business class freak som mig. Ni kan vänta er i alla fall 5-6 liknande reportage på nya fräscha stolar närmsta dagarna. :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!