Senaste nytt

BusinessClass.se provar Champagne 9:e Februari 2013

011430121

Medlem
Om det finns platser är jag på

Blev så entusiastisk att jag gick direkt till sista sidan,och såg ej att det var full bokat, kan man stå stand by?
 
Last edited:
Vad hände med anmälningslistan ?

Det är många som vill komma och vi försöker hitta en lösning för att öka antalet platser men det är svårt.

Genom att byta lokal och hitta en arrangör skulle vi kunna bli många fler men priset skulle minst fördubblas per person. Och frågan är om vi vill ha ett "event" eller en faktiskt jury som provar Champagne.
 
Nu har jag skickat inbjudan via PM till dom tolv som kommer utgöra jury vid vår Champagneprovning i Februari.

Då intresset blev oväntat stort och vårt egentliga mål var att skapa en jury som återkommer årligen på provningar valde vi att handplocka tolv personer som utmärkt sig på tidigare events.

Grattis till er som fått PM nyss och till er andra säger jag att det fortfarande finns en chans att någon väljer att tacka nej eller av annan anledning ger bort sin plats.
 

yopeyo

Medlem
Grattis till er som blev utvalda till juryn.
Trist för oss andra som inte får chansen att "utmärka oss" på provningen.
Får nog ta mig en tur ner i källaren och hämta upp en rolig flaska att döva besvikelsen med :cool:
 

Ubbe

Medlem
Redan nu kan jag se att upplägget kanske behöver ändras till nästa gång. Champagne gör sig bäst i en mer saltstänkt miljö än Stockholms innerstad så därför föreslår jag att nästa event lägges där det finns saltvatten. Inget namn nämnt men Göteborg är ju ett alternativ. Mölndal ett annat...
Jag förstår även att själva gruppen som bedömer måste hållas på en greppbar och rimlig nivå. För många viljor kan ju stjälpa allt.
Jag känner dock att det saknas en referensgrupp, dvs. en grupp som inte är utvald utan själv på eget initiativ anmäler sig till eventet. Kanske även tar med en bisittare i form av hustru/make/älskarinna/älskare/vän eller bara någon man träffat på gatan eller liknande.
Hoppas att redaktionen tar till sig denna feedback och omvandlar den till något positivt med mycket bubblor.
IMHO
Ubbe
 

GOTATH

Medlem
Grattis till er som blev utvalda! Ser fram emot ett reportage från eventet!

Redan nu kan jag se att upplägget kanske behöver ändras till nästa gång. Champagne gör sig bäst i en mer saltstänkt miljö än Stockholms innerstad så därför föreslår jag att nästa event lägges där det finns saltvatten. Inget namn nämnt men Göteborg är ju ett alternativ. Mölndal ett annat...
Jag förstår även att själva gruppen som bedömer måste hållas på en greppbar och rimlig nivå. För många viljor kan ju stjälpa allt.
Jag känner dock att det saknas en referensgrupp, dvs. en grupp som inte är utvald utan själv på eget initiativ anmäler sig till eventet. Kanske även tar med en bisittare i form av hustru/make/älskarinna/älskare/vän eller bara någon man träffat på gatan eller liknande.
Hoppas att redaktionen tar till sig denna feedback och omvandlar den till något positivt med mycket bubblor.
IMHO
Ubbe

Därför ska vi på framsidan av Sverige ha en parallell prövning av bubbliga drycker denna kväll tycker jag! ;)
 
Last edited:
Toppen