Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi som är riktiga Guldisar blev ombokade till BA782 till ARN dessvärre inte @IPC_Mataveri :(

Jag är också guld!!! jag vet inte hur de väljer att man får en plats på planet .

Vad var alternativet? Övernattning i London?

Jag var på väntelista på nästkommande flyg till ARN. så jag tog då beslutet att ändra till CPH, utan hjälp för sista sträckan.
Jag antar att det hade blivit övernattning!
 

pep

Medlem
Al Mourjan i DOH. Jeg havde 7 timer her siden midnat og sov de fleste væk i Quiet Area med separate "værelser" (nærmere halvåbne slumber rooms). Der er kolossalt mange mennesker i Loungen og har været det hele natten. Køer til bad, WC, rygerum, sleepers, etc. Kun her i business centret er der ro og fred. Nu til Kigali med en A330. Spændt på om bagagen dukker op efter 5 legs siden jeg rejste igår fra PNH
 

Agö

Medlem
SAS Gold Kastrup. Var inne i den nya Primeclassloungen (non-Schengen) precis. Tyvärr gick det inte än att betala sig in ("vi har bara haft öppet i tre dagar"). Sprillans nytt och fräscht, riktig bardisk där det ska finnas bartender/barista. Tillgång i nuläget endast för Turkish Airlines Business Class och Turkish Airlines egna Elites.
 

squeezen

Medlem
ED4C0E65-847C-4A9F-B4F9-DD59081FD63A.jpeg
God morgon från Eventyr. På CPH.
Riktigt bra jämfört med SASgold.
4 pers när jag kom 8:50, så lugnt o skönt och vyer mit plattan i flera håll
 

squeezen

Medlem
5A6F19B5-25C8-41A9-9168-C3BCF8779D99.jpeg
Smockfullt galleries first (south) idag. 3 varv för att hitta säte.
Inte en chans kunna sitta i matdelen. Hoppas det lugnar sig sen.
 

palmen

Moderator
Hej från ett snödrabbat Narita. Sitter i ANA Suite loungen ute vid 50-gaterna. Är väldigt fullt här nu när inga plan kan starta pga vädret.
 

Joakim

Medlem
Hej från ett snödrabbat Narita. Sitter i ANA Suite loungen ute vid 50-gaterna. Är väldigt fullt här nu när inga plan kan starta pga vädret.
Oups, sitter I United loungen på HKG o ska till HND om 4 timmar, får nog kolla upp lite...
Jag har ju ingen lust att bli omroutad till något direktflyg nu när jag fått till min bokning i med ANA i Biz HKG-HND NRT-PNH
 

Joakim

Medlem
FCE817C1-B0CC-46F5-9473-51AA655F0EAE.jpeg


Sitter i Singapore loungen nu i Hong Kong och har fått bekräftat (minst) 5 timmars försening.
Allt pga snökaoset @palmen skrev om här ovan. Jag ska visst få voucher till Plaza Premium loungen då SQ stänger 00,30.
Funderar på hur ANA ska ta mig från Tokyo till PNH imorgon då det bara går ett plan o det lär jag ju missa.

Kanske någon som har en kreativ routing att föreslå. Jag åker HKG-HND NH822 och lär landa runt 10,30 (om det preliminära stämmer) ANAs enda flight (som jag skulle åkt med) till PNH är NH817 10,50 från NRT.
Allt bokat med Aegean poäng i Biz på en biljett.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Arlanda T4 loungen är verkligen tragisk. Nätt och jämnt ståplats och skadas soppa i papp tallrik. Verkligen en premium upplevelse!

Jag undrar hur statistiken på folk ser ut så här i rusning. Risken är väl att den skulle vara överfull även om de gjorde den till Diamond only...
 
Arlanda T4 loungen är verkligen tragisk. Nätt och jämnt ståplats och skadas soppa i papp tallrik. Verkligen en premium upplevelse!

Jag undrar hur statistiken på folk ser ut så här i rusning. Risken är väl att den skulle vara överfull även om de gjorde den till Diamond only...
SAS har ju sagt att loungen ska renoveras, undrar när... Den är i stort behov av renovering/utbyggnad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen