Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.

trekker

Medlem
Dagens femte lounge, Eventyr, få se om jag hinner en till. Rätt bra här med mat dryck och utsikt. Verkar tyvärr som jag missade @SeaPlanePilot med minuter på Pontus, hade varit kul att ses.

20180919_152947.jpg
 

anjak

Medlem
En hälsning från Skyview lounge i Basel! Gillar den här loungen, två rätter med varm mat, lokalt vin från Alsace och terass med utsikt över plattan. Dessutom en av få lounger som serverar Aperol.

Nu väntar jag bara på att Swiss ska börja flyga på Basel igen. Lär nog tyvärr få vänta ett bra tag till.
 

squeezen

Medlem
Hälsningar från Senator E på ZRH.
Jag har haft samma bartender i x antal torsdagar i rad och idag var det 7-8 pers i whiskyhörnan.
Jag hann bara ställa min väska vid sofforna när bartendern var direkt framme med en Springbank och ett glas vatten till mig...känns lite som ett "stammishak" för mig.:):D
Visa bifogad bild 79789
Finns värre ställen (läs CPH gold lounge) att va stammis
:D

Edit: läs inte bara cph gold utan typ 95% av alla lounger (first class exkluderat) i världen
 

Juancarlos

Medlem
74E1CB4A-17AD-4BE7-B347-E8B36FE59F18.jpeg
14BA6CD4-9756-4F0C-A053-DC4C91AEFB0E.jpeg
B778F282-8703-4E41-A2EA-5A087E2DC315.jpeg
Hej hej från FCT. Årets andra Lufthansa Första klassresa. Obligatorisk Schnitzel samt Porsche. Efter lite Porsche så göttar vi oss i FCT innan avresa till Rio (Gig). Kunde inte lämna tillbaka Porschen på FCT utan var tvungen att köra tillbaka den till Avis. Tydligen så har de avslutat samarbetet pga många påstådda skador av Avis och att det tydligen inte gav något mervärde enligt Lufthansa representanten. Synd tycker jag. Dock såg jag att de nu har en Sixt representant på plats i FCT, kanske finns det ett nytt samarbete inom kort?
 

sepbemi

Medlem
Visa bifogad bild 79794 Visa bifogad bild 79795 Visa bifogad bild 79796 Hej hej från FCT. Årets andra Lufthansa Första klassresa. Obligatorisk Schnitzel samt Porsche. Efter lite Porsche så göttar vi oss i FCT innan avresa till Rio (Gig). Kunde inte lämna tillbaka Porschen på FCT utan var tvungen att köra tillbaka den till Avis. Tydligen så har de avslutat samarbetet pga många påstådda skador av Avis och att det tydligen inte gav något mervärde enligt Lufthansa representanten. Synd tycker jag. Dock såg jag att de nu har en Sixt representant på plats i FCT, kanske finns det ett nytt samarbete inom kort?
Hyrde Porsche igår och lämnade tillbaka på terminalen, inga problem, detta innan vi satte oss på planet till GIG, välkomna till ett disigt Rio
 

Juancarlos

Medlem
Är det sant? Sjukt, Gick absolut inte att lämna tillbaka den i FCT. Dock hittade de skador på fälgarna när jag parkerade utanför vilket jag lyckligtvis hade tagit bild på innan jag körde iväg.

Längtar till Rio, framförallt till den kommande flygresan :) kanske ses där?

Hyrde Porsche igår och lämnade tillbaka på terminalen, inga problem, detta innan vi satte oss på planet till GIG, välkomna till ett disigt Rio
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen