Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glenn E

Medlem
Första gången utan lounge på länge. Tänkte jag bara köper en öl i baren vid gate 13 på Arlanda . 115kr för en halvliter! Skulle gått till Menzies loungen som kostar 90 med amex.
Ska åka med norsken för första gången.
Mittsäte till Burgas.
Det går bra det här:)
 
Första gången utan lounge på länge. Tänkte jag bara köper en öl i baren vid gate 13 på Arlanda . 115kr för en halvliter! Skulle gått till Menzies loungen som kostar 90 med amex.
Ska åka med norsken för första gången.
Mittsäte till Burgas.
Det går bra det här:)
Vilket lyxliv! Det är roligt att resa...
 

pep

Medlem
Första gången utan lounge på länge. Tänkte jag bara köper en öl i baren vid gate 13 på Arlanda . 115kr för en halvliter! Skulle gått till Menzies loungen som kostar 90 med amex.
Ska åka med norsken för första gången.
Mittsäte till Burgas.
Det går bra det här:)
Reality check! ;-)
 

Lukas2

Medlem
Hälsning från KLM/Air France lounge i Frankfurt. Just nu mycket lugnt med folk. Själv väntar jag på Air Berlin-flyget, som ska ta mig till Berlin.
Serveras lite smörgås, lite yoghurt och väldigt färgglada ägg. Är väl inte påsk nu? 1498374606040-2095737795.jpg
 

gusten

Medlem
Arlanda T2 och Menzies Aurora lounge. Det märks att sommaren är här: smockfullt och blandat löst folk i t shirts, shorts och : flip flops!

Det senare är ett rött skynke för mig i flygsammanhang och borde förbjudas i lounger. Inte en populär åsikt bland alla sannolikt, men klädkod i lounger vore inte för mycket begärt.

Mot HEL på AY kl 1810.
 

090034208

Medlem
SAS loungen på HEL. Ganska lungt så här på kvällskvisten. Utbudet lika magert som alltid. Tomatsoppa samt pestopasta. Väntar SK725 till ARN
 

Glenn E

Medlem
Hej från Preludium Executive lounge i Warszawa.
Den har hyfsat utbud av mat och dryck.
Jag reser till Göteborg med Wizzair från Burgas i Bulgarien idag med 3 1/2 timme i Warszawa.
Perfekt att kunna använda ett av mina fria Dinersclub lounge besök nu.:)
Förresten jag slapp mittsätet på vägen ner med Norwegian för fönstersätet visade sig vara tomt.
Flyget med Norwegian tycker jag var fullt jämförbart med SAS i ekonomi.
Det är ju sas poäng, lounge och att man kan välja sittplats gratis som skiljer.
Wizzair däremot är betydligt sämre. Mer trångt och lite obekväma säten.
Här är lite bilder från loungen i Warszawa
IMG_0681.JPG
I
IMG_0682.JPG
 
En hälsning från Asiana Business lounge på Incheon Airport.

Var väldigt tomt här när jag kom, men nu har det fyllts på ganska rejält. En ok lounge med ett ok matutbud som det är ett par år sedan jag besökte. Det finns tre varmrätter att välja på och jag som inte äter kött (men fisk) kan faktiskt äta av alla tre! Det händer inte så ofta. :)

Sitter här i 20 minuter till innan det bär av till gaten för att sedan åka med EVA air till Taipei.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen