Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
#latergram från SAS Gold på Arlanda kl 06.15 i morse, och nu 5min i Senator Loungen i Frankfurt nära Gate B43.. Toronto nästa
 

igelkotten

Medlem
Runt 1,5 skulle jag säga. Har bestämt för mig att det var en gemensam guld/business sommaren 2015. Dessutom hade de en tillfällig på F-piren bredvid Menzies, Schengen.

Stämmer, har ett foto från augusti 2015 i den tillfälla loungen vid F-piren, medan den riktiga loungen renoverades.
 

Brandten

Medlem
Hallå från SAS Gold Lounge på Kastrup. Väldigt full (kan nästan tro jag är i Lufthansa Senator Lounge på LHR).

Kan inte påstå att jag ser någon Businessclass.se roll-up här heller. Är ni helt utfasade ur SAS sortiment eller? :)
 

igelkotten

Medlem
Hallå från SAS Gold Lounge på Kastrup. Väldigt full (kan nästan tro jag är i Lufthansa Senator Lounge på LHR).

Kan inte påstå att jag ser någon Businessclass.se roll-up här heller. Är ni helt utfasade ur SAS sortiment eller? :)

Den brukar finnas vid de där gamla sofforna längst in på övervåningen. Var den inte där längre?
 

Brandten

Medlem
Den brukar finnas vid de där gamla sofforna längst in på övervåningen. Var den inte där längre?
Nu såg jag vart det var och nej, det är inte kvar. De tog bort det när de bytte alla möbler. Pratade med personalen som kanske kunde skaka fram ett nytt hörn precis till höger innanför grindarna men det får väl någon officiell BC person styra upp vidare. :)
 

Senator

Moderator
Hälsningar från Air Canadas Maple Leaf Lounge i det s.k. "trans-border" område på Toronto-Pearson. Pre-clearance i Kanada är en dröm för resande till USA. Har varit i Kanada i 27 timmar totalt, nu blir Air Canada Business till "The B-Actor's Airport" bättre känt som Ronald Reagan National Airport i Washington DC.

Till min store glädje behöver jag inte tillbringa min helg ensam i USA: vapendragare @sembl kommer upp från Södern medan @vega är på väg från Köpenhamn med SAS. Så det blir en liten mini-BC träff i DC.
 
Sitter nu i en ganska tom China Eastern/Plaza Premium lounge på Shanghai Pudong (PVG).

En ganska ok lounge med bra grundutbud till frukost (bröd, omelett, korvar, cornflakes mm). Kom in med mitt Priority Pass. Har dock samarbete med många flygbolag. Även SAS stod med på tavlan. Men det stämmer väl inte längre?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen