Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Sitter på terrassen i Star Alliance-loungen på LAX och har ert riktigt bra. Landade här med SAS för några timmar sen och ska vidare till Salt Lake City om två timmar. Började LA-vistelsen med ett besök på In'n'Out i närheten av flygplatsen för lite burgare och planespoting. Sen tillbaka hit för lite loungande innan flighten som dock går från terminal 7 så 20 minuters promenad tillbaka till gaten. Gör övrigt lite förvånad över att United bara har två flighter per dag LAX-SLC.
Gick during till In-N-Out eller fanns det något vettigt färdmedel?
 

FF#1

Medlem
Arlanda T5 gold
Underlig resa i dag....
Först så var det prio boarding i Luleå, sen så...

Sk05 hamnade sen på T5, varpå vi vart avsläppta för att själva gå igenom tullen...
Första gången jag slipper bussen! :)

Sen en snabb lunch i Loungen innan jag nu ska hämta hyrbilen.
Kom dessutom in på mitt inrikes Boardingpass u automat spärren... sist jag försökte så "pep" det.

Det går bra nu....
 

011430121

Medlem
Detta ser inte så bra ut, ord avgång 12.00 est. ny av 13.30, jag har ett möte i Berlin och är bokad hem 21.10 med SAS via CPH hem, missar nog gåsleven på KaDeWe.
 

Valley

Medlem
Var det snart dags bege dig hemöver
IMG_1971.JPG
"Väntrummet" Kiruna
Ett trevligt ölsortiment har man i alla fall. Tur eller synd, att bilen står och väntar i Oslo
 

Attachments

  • IMG_1969.JPG
    IMG_1969.JPG
    77,1 KB · Visningar: 195

Valley

Medlem
SAS Arlanda, Terminal 5.
Måste vara en 12-13 år sedan sist.
Tack och lov så hittade jag inga dolmar.
Och bara så man inte skall glömma hur det var på den gamla glamourösa resartiden så är planet självklart försenat. Hör liksom till när man vill hem
 

Thornado

Medlem
Gick during till In-N-Out eller fanns det något vettigt färdmedel?

På väg dit så åkte jag med LAX Lot C-bussen. Kommer man fram till TBIT så måste man upp en våning och sen hoppa på bussen där. Kliv av vid första hållplatsen efter att bussen lämnat flygplatsen (96th St, utanför själva parkeringsplatsen). Sen gick jag därifrån, 5-10 min promenad där man gick precis under inflygande plan, så bra planespotting. På vägen tillbaka så går det bra att gå tillbaka till parkeringsplatsen och ta bussen tillbaka, men eftersom jag skulle till en av de terminalen som ligger lite närmare så promenerade jag hela vägen vilket också gick bra.

Finns en tråd på Flyertalk där detta diskuteras och där jag hittade infon om bussen.
 

palmen

Moderator
På väg dit så åkte jag med LAX Lot C-bussen. Kommer man fram till TBIT så måste man upp en våning och sen hoppa på bussen där. Kliv av vid första hållplatsen efter att bussen lämnat flygplatsen (96th St, utanför själva parkeringsplatsen). Sen gick jag därifrån, 5-10 min promenad där man gick precis under inflygande plan, så bra planespotting. På vägen tillbaka så går det bra att gå tillbaka till parkeringsplatsen och ta bussen tillbaka, men eftersom jag skulle till en av de terminalen som ligger lite närmare så promenerade jag hela vägen vilket också gick bra.

Finns en tråd på Flyertalk där detta diskuteras och där jag hittade infon om bussen.
OK, när jag var där förut hade jag massa bagage med mig, kände inte för att släpa dom längs med vägen. Får undersöka bussen till nästa gång
 

Thornado

Medlem
OK, när jag var där förut hade jag massa bagage med mig, kände inte för att släpa dom längs med vägen. Får undersöka bussen till nästa gång

Jag hade bara en ryggsäck, så det var inga problem att gå, men har man mer bagage så är det ju helt klart lite mer besvärligt. Promenadvägen från bussen är det dock inga problem att gå även med en resväska. Det var en person på In'n'Out som hade en fullstor resväska med sig där.
 

011430121

Medlem
Är i Lufthansa Senator lounge på Berlin Tegel och in väntar SKSK1878 till CPH går från gate A13, har SAS flyttat ut från D piren?
1D självklart, sedan väntar SK1428 från CPH till ARN, 1D på den turen ser ut att bli en fin resa med blockade säten just nu.
 

fcx

Medlem
Är i Lufthansa Senator lounge på Berlin Tegel och in väntar SKSK1878 till CPH går från gate A13, har SAS flyttat ut från D piren?
1D självklart, sedan väntar SK1428 från CPH till ARN, 1D på den turen ser ut att bli en fin resa med blockade säten just nu.

Ibland går de från huvudterminalen, men det är rätt sällan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen