Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppade in en kort sväng på ARN T5 Guld för en bit pizza och ett glas mousserande. Hann även in på cityloungen under dagen, faktiskt trevligt att kunna jobba i lugn och ro en stund mellan möten.
 

011430121

Medlem
Dagens sista lounge är i BKK och Thais vid D piren, det är fel på ACn varmt som i he.... det har satt upp stora fläktar och kylaggregat men det hjälper inte.
TG960 till ARN, som vår gode @NotRyan kallar charter maskin, förhoppningsvis så märker vi i C inte av det.
IMG_0886.JPG
 

palmen

Moderator
Hälsar från SAS guld lounge på Arlanda. På väg till Chicago. Uppgraderade med poäng från plus till business på en poängresa. Ska inte vara möjligt va?
Enligt reglerna ska det inte gå. Men verkar inte som att man kontrollerar bokningsklass när uppgradering görs
 
Var tvungen att avbryta min resa i Taiwan akut så jag flög Emirates hem (nyköpt enkel biljett 4 timmar innan avgång). Fick för första gången möjlighet att använda min statusmatchade silverstatus för access till Business loungen i Dubai.

En trevlig upplevelse men min tid där var ganska kort (2 timmar) så jag hann inte att utnyttja dess fulla potential. Bekvämt att man har boarding gate direkt från loungen.

God service och bra mat, frukost i mitt fall, men storleken och den enorma rymden gör inte att den känns så ombonad och mysig. Men man kan ju inte få allt. :)

Har egentligen valt bort Emirates (och flera andra bolag) av etiska och moraliska skäl, men är ändå glad att de lyckades ta mig hem snabbt och bekvämt (prio check-in, prio boarding och lounge).

Gör det mig till hycklare? :oops::( :rolleyes:
 

olo

Medlem
Idag är det verkligen ståplats i SAS loungen på CDG. De två extra ståborden är framme och det är svårt att komma in genom dörren. ARN, OSL, WAW och ATH är de flighter som är kvar och alla går 1925-1935 så det lär inte bli lugnare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen