Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

David

Medlem
Qantas Club på Melbourne T1 Domestic. Väldigt mycket folk men ändå inte kö till varken mat eller dryck. Fick bord precis vid fönstret så nu sitter och ser ner på folk som står och köar för security - en kö jag för övrigt själv stod i för 15 minuter sedan och som då var mycket längre... ;)

Imorgon börjar hemresan och då får jag se ifall jag blir insläppt i SQ Firstloungen på SYD trots biljett med CA (som *A.com säger) eller om jag (mer troligt) får nöja mig med NZ Koru club vilken också håller hög standard.
 

pep

Medlem
....morgon börjar hemresan och då får jag se ifall jag blir insläppt i SQ Firstloungen på SYD trots biljett med CA (som *A.com säger) eller om jag (mer troligt) får nöja mig med NZ Koru club vilken också håller hög standard.
David, jeg kommer SYD Fredag med SQ, videre med NZ (I-class). Jeg har 4 timer kvar. Kan jeg vælge Krisflyer eller er jeg henvist til Koru? Så vidt jeg ved har alle NZ travellers (inc. economy) adgang til Koru lounge hvis de er i transit med NZ? Videre, i AKL har jeg 13 timers venten før jeg skal videre med NZ til Nadi (stadig I-class). Giver de hotel eller må man holde sig til fest i loungen...? Råd søges
 

David

Medlem
Du skall kunna få tillgång till såväl SilverKrisloungen som Koru Club ifall du flyger med Star Alliance antingen i Business class eller har guldkort inom alliansen.

I Singapore Airlinesloungerna har de dock historiskt varit lite kinkiga med att släppa in även om reglerna säger att det är ok. Ifall det ingår någon form av arrival lounge hos SQ vet jag ej men det hade ev. förenklat. SQ-loungen stänger föresten när sista egna flyget har gått för dagen.

Transiträttigheter till lounge med NZ kan jag inte men skulle bli förvånad ifall det gäller alla inkl economy (utan guldkort). Vet tyvärr inte heller om de erbjuder hotell för lång transittid.
 

pep

Medlem
...skulle bli förvånad ifall det gäller alla inkl economy (utan guldkort).....
Mange, mange tak.
OT:
Jeg trode at NZ-"economies" kunne få adgang hvis de er medlem af Koru Club. Men det koster en del at være Koru member, så det er næppe mange. Koru membership koster 255 NZ$ for joining + 506 NZ$/year, så det er dyrt.
Lounge access - jfr. NZ hjemmeside:
Koru members and business class ticket holders who are travelling on NZ flight the same day.
and
Silver Airpoints, NZ-Airpoints credit cardholders and Above & Beyond members may use a complimentary single entry lounge passes for all Koru lounges and NZ operated International Lounges when travelling on NZ
and
Gold or an Elite Airpoints members: access to all NZ owned and operated lounges and Star Alliance Gold Lounges worldwide.
 

Kris

Medlem
Hälsning från CPH SL!
Turen går till EWR via kungliga huvudstaden (ARN). Självklart bör man ställa väckarklockan okristligt tidigt för att få ett extra ben i protokollet... :) Blir gött med lite arktisk kyla i US
 

David

Medlem
David, jeg kommer SYD Fredag med SQ, videre med NZ (I-class). Jeg har 4 timer kvar. Kan jeg vælge Krisflyer eller er jeg henvist til Koru? Så vidt jeg ved har alle NZ travellers (inc. economy) adgang til Koru lounge hvis de er i transit med NZ? Videre, i AKL har jeg 13 timers venten før jeg skal videre med NZ til Nadi (stadig I-class). Giver de hotel eller må man holde sig til fest i loungen...? Råd søges

När jag nu checkade in på SYD för en flygning med Air China i First (och med guldkort hos *A) sa de i incheckningen att jag inte har tillgång till SilverKris-loungen. Nu kan det ju helt enkelt vara så att de inte har koll men jag såg inte heller några *Gold-skyltar utanför SQ-loungen. Gick inte in och frågade då SQ-flighten precis skulle gå och de stänger loungen men du kan ju alltid prova. Förra gången gick det som sagt med lite övertalning. :)
 

David

Medlem
Hälsningar från Air New Zealand Koru Club Lounge på Sydney Kingsford Smith där jag sitter i väntan på en flygning med Air China First via Peking till London (och sedan i SAS Plus hem till Göteborg).

Tomt när jag kom men nu börjar det fyllas på så sakteliga. Föresten fem pax bokade i First denna kväll, vi får väl se ifall alla är kineser som förra gången jag åkte med CA i First.

Här blir det lite bubbel och några små bitar mat men inte för mycket då det väntar en omfattande måltid ombord.

Fick checka ut kl 14 på Marriott Circular Quay och efter det fick jag tillgång till deras arrival lounge (med soffor, TV, kaffe, kakor, dusch mm) tills det var dags att åka till flygplatsen. De stack även till mig ett nyckelkort till Executiveloungen men jag lät bli att nyttja happy hour, det blev lite tajt inför färden till flygplatsen. Schysst att kunna frächa till sig innan en låång resa hem.
 

Jonas C

Medlem
Hälsningar från SkyCourt Lounge T2 Budapest. Väntar på AY754 till Helsingfors för vidare färd till Tokyo.
 

Jonas C

Medlem
Finnair Business Lounge Helsingfors. Lite drygt två timmar kvar innan min allra första Dreamliner flygning. Skulle egentligen ha flugt den för ett år sedan med Ethiopian, men planet blev utbytt i sista minut. Hursomhelst, bättre set än aldrig.

Natten spenderas i Seat 50A, men det är ingen fara alls för min del :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen