Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stavningen på whisky retar mig mer än att den blandades med cola. ;)
Personligen tycker jag inte Blue Label är något speciellt

Stavning av whisky är inte helt lätt för den oinvigde. Jag har lärt mig att Irland och USA stavar whiskey, resten av världen stavar whisky. Vissa undantag lär förekomma.

Personligen förstår jag inte hur man kan förstöra ens den simplaste whisky med cola. Alkoholmissbruk!! :)
 

palmen

Moderator
Stavning av whisky är inte helt lätt för den oinvigde. Jag har lärt mig att Irland och USA stavar whiskey, resten av världen stavar whisky. Vissa undantag lär förekomma.

Personligen förstår jag inte hur man kan förstöra ens den simplaste whisky med cola. Alkoholmissbruk!! :)

Har inte 100 koll på exakt vad det är som gäller, men pratar man skottsk whisky så ska det inte stavas med e (finns säkert något undantag som bekräftar regeln)

Vill man läsa lite om det så fick jag detta som träff på google.
Whiskey vs. Whisky: What's the Difference? Straight Up Cocktails and Spirits | The Kitchn

Blue Label är definitivt en whisky :)
Blue Label

"Whisky" och Cola var min inkörsport till att börja gilla whisky, nu kanske man inte ska svära i kyrkan och kalla Jack Daniels för Whisky/ey ;)
 

Pixel

Medlem
Året avslutas med flygning med Emirates 77W mellan Melbourne och Kuala Lumpur. Sitter i Emiratesloungen med finfin utsikt över plattan. Tyvärr är klockan 01:30 och flygplatsen är ganska öde. Emirates lyckades fixa till en Op-up för mig och fru Pixel. Bugar och bockar igen.
 

Jacob

Medlem
Lite loungehopping i Johannesburg. Testar Bidwest Loungen just nu som bl.a. har hamburgare och currykryddade ananasspett att äta, och givetvis en massa gott vin.

Sydafrika har verkligen helt suveräna flygplatslounger, det är bra oavsett om man flyger SAA/Star Alliance, BA/OneWorld eller besöker en tredjepartslounge.
 

pep

Medlem
Forsinket nytårshilsen fra VN Businessclass lounge i domestic airport i Saigon. Jeg købte mig adgang for 350,000 VND (= 14 USD) og det er pengene værd! Maden er langt over forventing, stort udvalg. En tjekkisk øl, der nu produceres i Vietnam, "Gambrinus", rydder bordet. Så Heineken får en pause. Vietnamesiske vine findes også. Dem lader jeg også stå....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen