Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.

GOTATH

Medlem
Skriver mitt 100e inlägg på BC.se från Lufthansa Business lounge i Washington IAD:D Haft några trevliga dagar i Washington. Loungen ligger i markplan med ett litet fönster som utsikt. Bra matutbud med både varma och kalla snacks. Mer detaljerat kommer i reserapport inom en snar framtid:) Påväg med LH419 till Frankfurt i C.
 

GOTATH

Medlem
Och ett god morgon från en knôkfull Lufthansa senator lounge vid A26 i Fra. Sitter längst ut i hörnet så det är fin utsikt iaf. Har dock svårt för Frankfurt. Vi ankom till terminal Z som jag inte visste fanns. Kom av in i en källare med bara en smal trappa... Nu väntar några timmar här innan sista hoppet upp till Göteborg:)
 
Sitter i SAS Business lounge på EWR just nu med frugan och väntar på SK904 för vidare transport hemmåt.

Jag tror jag skrämde livet ur både incheckningsagenten och TSA folket. Först checkade vi in en hel del konstigheter, förutom två kit med sladdlösa borrmaskiner så checkade jag även in ett komplett städkit till en industridammsugare. Metallrören skrammlade duktigt när hon tog tag i väskan och jag fick förklara vad jag egentligen hade i den.

När vi sedan skulle igenom säkerhetskontrollen så hade jag en SYSTAINER utan insats - SYS 4 TL med mig och den i kombination med en datorväska proppfull med sladdar väckte en hel del blickar från kontrollanterna. Men allt kom med igenom till slut.

Reserapport kommer snart, inklusive lite utvärdering av SAS Business class.

Haha, det lät bra. Fick inte ni träffa "sniffarmaskinen"? När jag kom med min lilla "iPod" och 14 kilo övervikt fick all utrustning sniffarbehandling.
 

agehall

Medlem
Näe, sniffmaskinen slapp vi den gången. Jag har nog faktiskt bara råkat ut för den en handfull gånger, så det är nog faktiskt ganska slumpmässigt när de tar fram den.
 

Murre

Medlem
Sitter i en halvfull longe i GOT o väntar på SK433 till CPH o vidare ut i värden. Första resan i år. Nya säkerhetskontrollen här vart riktigt bra :) Men är det någon som vet när fast track kommer?
 

Murre

Medlem
Jaha och just nu i Scandinavian Lounge i CPH o väntar på nästa flyg. Gött att komma ut på jobb igen, julhelger kan vara påfrestande med massa ledigheter :rolleyes:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen