Senaste nytt

BusinessClass.se hörna i SAS lounge Arlanda terminal 5

Jacob

Medlem
Vi har idag en relation med SAS och det är många på SAS som vet vad BusinessClass.se är (av de människor som borde veta det). Detta beror till stor del på branschevents och mässor som vi deltagit i och visat upp oss på för BusinessClass.ses räkning.

Det är inte för intet som vi fick arrangera ett event med SAS förra hösten med SAS pressavdelning som kom med till Grand Hotel på kvällen, likaså att vi som första media i världen fick berätta om MySASIdea, före alla andra.

Men vi har ännu inte fått till det dedikerade långsiktiga engagemang som vi skulle vilja ha, främst en företagsrepresentant i forumet. Det har förts fram men inte lett till något konkret.

Men bra initiativ Traveller! Varken Björnström eller jag (som främst jobbat med branschrelationer) har riktigt tid att driva frågan just nu med allt annat som är på gång (bl.a. nya redaktionsteam och teknikerteam som tar massor med tid) men får du något konkret svar från SAS är vi förstås idel öra och intresserade att följa upp.
 

Traveller

Medlem
Vad säger du om bordet skulle vara den runda där i bak förbi buffet på vänster sida. Bordet som oftast har plats faktiskt.:) Det bordet som du frågat är oftast fullt paxat. Vad säger du?

By the way. Ett jätte bra brev!

Tommy, tackar :) Nästan så jag blir generad... Jag tycker din ide är riktigt bra. Då jag var i loungen i dag insåg jag att runda borden i det hörn jag skrivit om faktiskt är små, för små. Så Jag håller absolut med dig.
 

Traveller

Medlem
Vi har idag en relation med SAS och det är många på SAS som vet vad BusinessClass.se är (av de människor som borde veta det). Detta beror till stor del på branschevents och mässor som vi deltagit i och visat upp oss på för BusinessClass.ses räkning.

Det är inte för intet som vi fick arrangera ett event med SAS förra hösten med SAS pressavdelning som kom med till Grand Hotel på kvällen, likaså att vi som första media i världen fick berätta om MySASIdea, före alla andra.

Men vi har ännu inte fått till det dedikerade långsiktiga engagemang som vi skulle vilja ha, främst en företagsrepresentant i forumet. Det har förts fram men inte lett till något konkret.

Men bra initiativ Traveller! Varken Björnström eller jag (som främst jobbat med branschrelationer) har riktigt tid att driva frågan just nu med allt annat som är på gång (bl.a. nya redaktionsteam och teknikerteam som tar massor med tid) men får du något konkret svar från SAS är vi förstås idel öra och intresserade att följa upp.

Jacob
Jag har haft en del dialog med Rickard tidigare. Jag skickar iväg brevet men lägger till att ni står bakom detta samt att vi kommit överens om att jag driver detta så länge. Går det här att fixa så tycker jag det vore ett fantastiskt steg i bra riktning som verkligen visar en skillnad gentemot andra forum.

Tjingeling..
 

Traveller

Medlem
Brevet är skickat till Rickard Gustafsson inkluderat Tommy Ps och Jacobs kommentarer. Så här blev det;

Bäste Rickard

Jag hoppas detta brev finner dig väl samt att du genom det kan se ett engagemang hos
en större mängd av dina trogna kunder. Du kommer nedan se en kostnadsfri möjlighet
att supportera dina bästa kunder.

Jag är övertygad om att du känner till ett forum på nätet som heter Businessclass.se?
(BusinessClass.se - För medvetna resenärer - Förstasidan) En mötesplats och vänligt forum för engagerade som reser mycket där det mesta kring flyg, erfarenheter, rutter, kvalitet, upplevelser (positiva som negativa), samt förslag till eventuella förbättringar diskuteras. Businessclass.se har i dag tusentals medlemmar, givetvis är många inte "frequent flyers" men bland oss finner du många av SAS Svenska "Guld" och "Pandion" medlemmar. Det finns en dialog mellan SAS och Businessclass.se etablerad redan i dag men då dessa har fullt upp av olika anledningar har jag tagit på mig att kontakta dig och hoppas därför att du kan kanalisera detta på bästa sätt.

Förslaget finns nu inom forumet att skapa en vardaglig mötesplats för medlemmarna då dessa reser.
Ingenting är då mer självklart än att då ta upp denna fråga med SAS och dig Rickard. Vi vänder
oss till dig för att vi tycker att frågan är så pass stor för oss. Samtidigt är det en väldig bra möjlighet
för SAS att supportera sina "största kunder" samt medlemmarna på Businessclass.se och på
detta sätt även, om SAS vill, kunna komma närmre en dialog med just oss.

Businessclass.se har många väldigt engagerade medlemmar som också är aktiva med kommentarer och inlägg,
problemet är att medlemmarna är just bara medlemmar. Man känner till varandra genom användarnamn
och en vänlig dialog inom forumet men söker också ett sätt att mötas, utväxla erfarenheter och bygga
ut sitt personliga nätverk. Utifrån detta har idén som vi nu vänder oss till dig om vuxit fram.

Businessclass.se medlemmarna skulle gärna vilja se att det på ARN T5 lounge fanns ett bord som just var
avsett för medlemmarna inom forumet. Många av oss befinner sig i loungen utan att veta om att andra
inom forumet finns där. Genom att skapa denna naturliga mötesplats för medlemmarna kan SAS bidra
till att forumets medlemmar kan mötas och det kommer säkerligen även göra så att visa väljer bort resor
med andra bolag för att möta andra inom forumet i loungen. Förslaget som vi har är att det runda bord som
finns i ARN T5 loungen bakom buffén. Det är det bord som oftast är ledigt men som samtidigt känns helt rätt. Businessclass.se kan enkelt ställa en vimpel med logotype, eller annat igenkänningstecken, på bordet för att markera det unika engagemang SAS och Businessclass.se i och med detta
har tillsammans.

Vi hoppas nu att du Rickard kan känna som vi, "det här är ju en rätt bra och trevlig idé" och därmed medverka
till att mötesplatsen skapas, detta åtminstone under en prövoperiod för att se hur det utvecklas. Du kan väl fundera
över detta tillsammans med dina kollegor och låta oss veta vad ni kommer fram till. Det är dock säkert att en
positiv respons skulle uppskattas stort av forumets medlemmar. Om du inte redan är medlem eller har tagit
en titt på forumet tycker vi du skall göra det. Det är en guldgruva med information och tips för det flygbolag som
vill engagera. Air France/KLM är aktiva inom forumet och har till med en person som är medlem. Hon svarar
direkt på frågor, söker kunder (jag som Pandion blev kontaktad) och är med i dialogen. Det finns en dialog med
SAS men som inte är lika intensiv. BusinessClass.se - För medvetna resenärer - Förstasidan

När jag ändå skriver till dig skulle jag vilja framföra ett stort beröm till personalen i just loungen på ARN T5.
Lise och resten av gänget där är en frisk vind att möta var gång man kommer dit. Man känner sig välkommen
samtidigt som personalen är engagerad och väldigt trevliga. Jag nämnde Lise speciellt för att hon verkligen
delar med sig av sig själv, till och med genom stora välkomstkramen ibland. Härligt!

Bästa hälsningar
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Jacob
Jag har haft en del dialog med Rickard tidigare. Jag skickar iväg brevet men lägger till att ni står bakom detta samt att vi kommit överens om att jag driver detta så länge. Går det här att fixa så tycker jag det vore ett fantastiskt steg i bra riktning som verkligen visar en skillnad gentemot andra forum.

Tjingeling..
Toppen! Det ligger absolut i vårt intresse att få ett engagemang från SAS. Jag vet inte hur sannolikt det är att de avsätter ett bord åt oss i loungen, men visst är det en kul idé, inget att förlora. Annars tror jag en forumrepresentant är det som i längden ger mest utdelning åt såväl SAS som medlemmarna. Men det är klart, varför inte båda delarna? :)
 

Traveller

Medlem
Toppen! Det ligger absolut i vårt intresse att få ett engagemang från SAS. Jag vet inte hur sannolikt det är att de avsätter ett bord åt oss i loungen, men visst är det en kul idé, inget att förlora. Annars tror jag en forumrepresentant är det som i längden ger mest utdelning åt såväl SAS som medlemmarna. Men det är klart, varför inte båda delarna? :)

Den stora skillnaden är handlar om forumets medlemmars önskan att mötas, knyta kontakter och nätverk eller ha någon att prata med då vi ju faktiskt ofta har ett stressigt liv och åker ensamma mellan A & B. Det jag menar är att är självklart att SAS skall jobba med Businessclass med forum representant osv men det är faktiskt SAS som kan få både och. Om SAS har en representant på BC som dessutom tittar till bordet då och då så har SAS fått jackpot...
 

Svenska73

Medlem
Vi kan skapa ett nytt koncept, sälja VIP medlemskap co-branded med AMEX Platinum och above memberships cards. Membership fees som är i paritet med country clubs i USA. Champagnen flödar, spa avdelning, etc. Varför stanna på Arlanda....:)
 

NotRyan

Medlem
Toppen! Det ligger absolut i vårt intresse att få ett engagemang från SAS. Jag vet inte hur sannolikt det är att de avsätter ett bord åt oss i loungen, men visst är det en kul idé, inget att förlora. Annars tror jag en forumrepresentant är det som i längden ger mest utdelning åt såväl SAS som medlemmarna. Men det är klart, varför inte båda delarna? :)

Man tycker ju att Facebook-teamet kunde ha även det här forumet "under sitt beskydd"

Mvh
/NotRyan
 
Toppen