Senaste nytt

Businessclass på LOT Polish Airlines (ett stopp) eller SAS/ANA (2 stopp)

Kinski

Medlem
Missade just två bonusbiljetter i business class från Arlanda till Japan med SAS (har en 2-4-1). Någon annan norpade dem före jag han genomföra bokningen gissar jag. Så jag kollar andra alternativ i business class)

Antingen kan vi flyga med 1 stopp, LOT via Warszawa och total restid enkel väg ca 15h.

Eller så kan flyga SAS till CPH, sen SAS CPH-Shanghai eller Beijing och sen därifrån med ANA (Dreamliner) till Tokyo. Total 2 stopp och restid ca 18h.

Vilket skulle ni föredra? Är nya SAS business class (som jag inte åkt) så pass schysst att det motiverar ett extra stopp och ett par timmar längre resa? Vad jag läst mig till är ANAs business class inom Asien inte roligast i världen.

Om alt 2, vilken rutt skulle ni helst ta: Köpenhamn - Shanghai eller Köpenhamn - Beijing?
 

YYZ

Medlem
Om du kan vara relativt säker på att få nya SAS kabinen skulle jag välja det längre alternativet med SAS. Jag testade både SAS och LOT (dreamliner) för ett par månader sedan och jag skulle säga att SAS vinner på alla punkter. LOTs produkt är inte dålig, stolen är bekväm att sova i och jag var nöjd med servicen men SAS är betydligt bättre.
 

Kinski

Medlem
Om du kan vara relativt säker på att få nya SAS kabinen skulle jag välja det längre alternativet med SAS. Jag testade både SAS och LOT (dreamliner) för ett par månader sedan och jag skulle säga att SAS vinner på alla punkter. LOTs produkt är inte dålig, stolen är bekväm att sova i och jag var nöjd med servicen men SAS är betydligt bättre.


Det här är inte förrän i höst. Vet inte hur det påverkar chanserna, men borde väl iaf inte vara mindre chans att få nya kabinen även på Shanghai/Beijing?
 

Kinski

Medlem
Kan någon snabbt förklara (eller peka mig till rätt tråd) hur det funkar om man själv kombinerar ihop en EB-resa med Star Alliance-bolag. Måste det vara de kombinationer jag hittar på Uniteds hemsida, eller kan jag pussla själv?

Om jag på Uniteds hemsida hittar en BC-biljett från Tokyo till Sthlm med ett stopp i Hong Kong så kostar den 70 000 EB.
Men om jag istället hittar en resa från Tokyo till HK, och sen en annan samma dag från HK till Sthlm, kan jag lägga ihop dem och åka för 70 000 EB eller blir det 70 000 + 50 000 då? Och funkar min 2-4-1 oavsett?
 

Valley

Medlem
Åkt LOT BC en gång och den servicen jag fick då slog på den tiden SAS med ljusår.
Nu är det lite länge sedan och det var ju enbart en gång vilket inte kanske ger ett fullgott underlag för beslut
 

olo

Medlem
Om jag på Uniteds hemsida hittar en BC-biljett från Tokyo till Sthlm med ett stopp i Hong Kong så kostar den 70 000 EuroBonus.
Men om jag istället hittar en resa från Tokyo till HK, och sen en annan samma dag från HK till Sthlm, kan jag lägga ihop dem och åka för 70 000 EuroBonus eller blir det 70 000 + 50 000 då? Och funkar min 2-4-1 oavsett?
Beloppet du ser på Uniteds hemsida är om du använder dig av United Mileage Plus. Bortse från dessa.
För gäller SAS Award chat: https://www.flysas.com/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf
 

Kinski

Medlem
Jo, det vet jag. Men det jag undrar är om det går att kombinera olika flighter själv till en längre trip, eller om det måste vara de kombinationerna man får upp på Uniteds hemsida?
 
Toppen