Senaste nytt

BusinessClass Meeting Points version 2.0 - lämna idéer och feedback

ACervin

Medlem
Totalt sett har våra Meeting Points varit en succé både för SAS och för BusinessClass. Under 2014 kommer konceptet utökas rejält - fler lounger och fler möjligheter.

Vore kul att höra på vilket sätt det varit en succé för SAS och BC. Dom gånger jag varit förbi så har min erfarenhet varit liknande Agehalls. Nu är jag inte EBG längre utan QF G så en utvidgning till OneWorld och Skyteam är ju på önskelistan
 

gusten

Medlem
Jag delar agehall's erfarenheter. De BCare jag träffat på flygplatser har jag sett i säk kontrollen eller ute i avgångshallen. Aldrig i BC hörnan. Och jag brukar lägga ut var jag skall befinna mig men har bara blivit tillfrågad om att gästa en gång. Det skulle vara intressant att höra vad SAS verkligen tycker. Att flytta ut det från Gold loungerna tror jag är fel - det är de verkligt medvetna resenärerna hörnan vill dra till sig.
 

agehall

Medlem
Nu spekulerar jag bara men jag kan mycket väl tänka mig att SAS ser det som ett bra sätt att få medvetna resenärer att reflektera en extra gång över vad de får ut av sitt resande med SAS, vilket förhoppningsvis är positivt. Jag vet också att jag personligen har rykt upp mig och varje gång jag träffar en SAS-person sträcker lite extra på mig tänker på att vara lite extra artig och trevlig då jag ändå på något sätt representerar BC-kollektivet genom att ha en BC-tagg på mitt bagage. Detta kan nog smitta av sig...
 
Skulle gärna se någon slags app eller checkin system där man kan se vem som befinner sig, eller kommer att befinna sig i en lounge och har möjlighet att gästa in oss som inte har guld-status eller flyger C den dagen. Att leta i en forumtråd är för krångligt och tidsödande.
 

agehall

Medlem
Skulle gärna se någon slags app eller checkin system där man kan se vem som befinner sig, eller kommer att befinna sig i en lounge och har möjlighet att gästa in oss som inte har guld-status eller flyger C den dagen. Att leta i en forumtråd är för krångligt och tidsödande.

För det blir ju säkert enklare. Not. Jag tycker den nuvarande gästningstråden funkar rätt bra. Det blir inte fler möjligheter bara för att man skapar mer avancerade system.
 
För det blir ju säkert enklare. Not. Jag tycker den nuvarande gästningstråden funkar rätt bra. Det blir inte fler möjligheter bara för att man skapar mer avancerade system.

Det är ju inte alla som använder tråden för att skriva var de är just nu och det är svårt att få en överblick över vem som är var och när. Förstår inte hur en enkel app (HTML5 funkar ju bra så den både kan köras i smartphone och på webbläsaren i laptopen) som använder sig av FourSquare / Facebook Open Graph för att hämta platsen och sedan checka in besökaren så ser man ju exakt vem som befinner sig var och när skulle göra det svårare? Det är ju enbart fördelar med detta.
 

agehall

Medlem
De flesta här är inte intresserade av att komplicera sitt liv med ytterligare en app för detta. De som har tid och möjlighet att gästa skriver nog det i tråden. Risken med fler sätt är bara att rätt sätt får ännu mindre spridning. Och blandar du in facebook så slipper du bli gästad av mig iaf.

edit: Dessutom ser jag hellre att teamet lägger sin tid på något som fyller en funktion. Det här funktionen tillför inget.
 

gdaily

Medlem
Skulle gärna se någon slags app eller checkin system där man kan se vem som befinner sig, eller kommer att befinna sig i en lounge och har möjlighet att gästa in oss som inte har guld-status eller flyger C den dagen. Att leta i en forumtråd är för krångligt och tidsödande.
Jag tänkte precis föreslå något liknande, men samtidigt håller jag med Agehall (som vanligt, fjäsk fjäsk) om tillgängligheten.

Forumtråd "suger", app "suger", inget av dessa alternativ är riktigt bra. Har jag själv något förslag? Nix.... om man inte skulle kunna få väldigt mycket hjälp av SAS välvillighet:

Man skulle kunna bygga en applikation på en dator som är stationerad i lounghörnan. När jag kommer dit (i teorin alltså, eftersom jag inte har * Guld) så loggar jag in och meddelar datorn att "jag kan gästa in en" (dvs jag har inte redan gästat in någon).

Denna information blir dels en sorts gästbok, men också information till loungevärdarna att de ska släppa in folk som "kan det hemliga handslaget", när min brorsa kommer och säger "gdaily väntar på mig därinne". Hur han fått reda på att jag är där, well informationen får väl publiceras här på BC såväl som för loungevärdarna.

Jag inser att det här säkerligen är omöjligt att göra, kan komma på dussintals invändningar själv så undrar så smått nu varför jag ens skriver detta. Skyller på spriten jag hällde i mig tack vare Finnair.
 
Toppen