Senaste nytt

BusinessClass Meeting Points version 2.0 - lämna idéer och feedback

agehall

Medlem
1. Vi kan får "detta bord är reserverat" skylt på bordet.

2. Vi planerar att köra "lounge week" där vi flyttar redaktionen till loungerna i en vecka. Vi har även möjlighet att ha personal i loungen under en kortare period för att dela ut "startkit" (taggar / infomaterial osv).

3. Nackdelen med att inte synas överhuvudtaget i Business loungerna är att vi missar väldigt många potentiella (och existerande) medlemmar.

1 & 2 tycker jag vore jättebra. Om man kör "lounge week" så skulle man kanske kunna hålla till precis i entréen. På ARN finns ju en lite soffgrupp mitt emot receptionen. Då fångar man ju alla och kan enkelt sprida information om vad medvetet resande är.

Vad gäller er som inte är *G och tycker det är synd att ni inte kommer åt hörnan - ärligt talat, vi ska inte överdriva vad hörnan är. Den är som sagt var oftast full med totalt ovetande människor och om jag skulle tappa mitt *G och inte längre komma åt den skulle jag nog inte direkt sakna den. Värdet kommer ju först när man har någon att prata med och hitintills har det bara skett det fåtal gånger jag sprungit på någon annan BCare där.
 

palmen

Moderator
Vad gäller er som inte är *G och tycker det är synd att ni inte kommer åt hörnan - ärligt talat, vi ska inte överdriva vad hörnan är. Den är som sagt var oftast full med totalt ovetande människor och om jag skulle tappa mitt *G och inte längre komma åt den skulle jag nog inte direkt sakna den. Värdet kommer ju först när man har någon att prata med och hitintills har det bara skett det fåtal gånger jag sprungit på någon annan BCare där.

Å andra sidan om vi aldrig kommer åt hörnan är chansen 0% att man hittar en likasinnad att prata med. Det är inte direkt så att det skrivs i tråden på forumet varje gång någon planerar att besöka hörnan i någon av SAS-loungerna.
Är som sagt ingen större deal men vore trevligt om det fanns en som man kunde komma åt. Kommer dock inte ändra resmönster eller liknande enbart för att komma till en bc.se hörna.
 

Dr. Miles

Expert
Å andra sidan om vi aldrig kommer åt hörnan är chansen 0% att man hittar en likasinnad att prata med. Det är inte direkt så att det skrivs i tråden på forumet varje gång någon planerar att besöka hörnan i någon av SAS-loungerna.
Är som sagt ingen större deal men vore trevligt om det fanns en som man kunde komma åt. Kommer dock inte ändra resmönster eller liknande enbart för att komma till en bc.se hörna.

På Arlanda T5 är det enkelt. Flytta BC hörna till utanför loungen vid receptionen. Då alla som reser ut från Arlanda T5 kan besöka BC hörnan. :)
 

agehall

Medlem
Å andra sidan om vi aldrig kommer åt hörnan är chansen 0% att man hittar en likasinnad att prata med. Det är inte direkt så att det skrivs i tråden på forumet varje gång någon planerar att besöka hörnan i någon av SAS-loungerna.
Är som sagt ingen större deal men vore trevligt om det fanns en som man kunde komma åt. Kommer dock inte ändra resmönster eller liknande enbart för att komma till en bc.se hörna.

Fast det är ju det vi har http://www.businessclass.se/forum/lounger/2213-lounge-meetings.html till... Om du postar att du vill bli gästad till Gold loungen en viss tid så är jag övertygad om att andra BCare kommer att gästa in dig om de är där.

Problemet med att lägga hörnan utanför Gold loungen, är att den då effektivt sett ligger i business delen. Som *G vill jag helst ha tillgång till utbudet i Gold lounge som är, även om det är marginellt, bättre än i business loungen. Jag tror inte loungepersonalen vill ha folk som springer ut och in i Gold loungen - det skulle iaf inte jag vilja då det är helt omöjligt att hålla koll på vem som faktiskt har tillgång och vem som inte har det.
 
Varför begärnsa till SAS och Star Alliance? Om det skall utökas, så tycker jag att det vore logiskt att försöka täcka upp Skyteam och Oneworlds lounger.

Som jag skrev ovan är det en naturlig fortsättning.

Anledningen till att jag startade denna tråd är att vi planerar minst fyra nya Meeting Points fram till påsk (låt gissningarna dra igång) och då vill jag gärna börja med "Meeting Points 2.0" från start om vi nu ska ta fram nytt material, förtydliga budskapet och göra det bättre.
 

Igorius

Medlem
Som jag skrev ovan är det en naturlig fortsättning.

Anledningen till att jag startade denna tråd är att vi planerar minst fyra nya Meeting Points fram till påsk (låt gissningarna dra igång) och då vill jag gärna börja med "Meeting Points 2.0" från start om vi nu ska ta fram nytt material, förtydliga budskapet och göra det bättre.

Vågar man gissa på SK-loungerna i LHR, CDG och BRU (och kanske EWR eller ORD)?
 

jsn

Medlem
Kanske flytta möteshörnan till ett av de högre borden, där man sitter mer än ligger och då förhoppningsvis är något mer vaken...
QR-koder som länkar till översiktlig info om BC.SE
 
Toppen