Senaste nytt

BusinessClass introducerar FLIGHT UPGRADE GURU®

JacobGBG

Medlem
Vore förstås jättekul om det drar trafik till BC. Har upplevt att Flyertalk fallit allt mer i kvalitet de senaste åren så mer ansikten vore positivt, vi är ju en rätt liten skara entusiaster här.
 
Jag får inte upp LAX när jag ska skriva in till-flygplatsen. Den går inte heller att hitta genom att söka efter Los Angeles.
Edit: alltså när jag ska söka efter bud, inte rapportera bud.
 

Ubbe

Medlem
Vore förstås jättekul om det drar trafik till BC. Har upplevt att Flyertalk fallit allt mer i kvalitet de senaste åren så mer ansikten vore positivt, vi är ju en rätt liten skara entusiaster här.

Ja det kan ju bero på att ägaren till siten väljer att publicera annonsinlägg över vistelser eller resor istället för att premiera egenupplevt material.
Flyertalk håller i mina ögon fortfarande en klart högre nivå på informationen, utan en massa restriktioner som tex. förbud på att sälja status som ett exempel.
Det blir lite lamt när man hela tiden måste tänka på annonsörer som grund till vad som får publiseras.
Jag skulle vilja ha ett fritt forum igen.
Jag kommer aldrig att publicera en deal som "reflexvästdealen" på ett forum som inte är fritt.
Förmodligen hade jag väl inte heller fått publicera den tråden idag. Det kunde ju störa en annonsör...
 

Dr. Miles

Expert
@dashboard
Jag använder inte tjänsten men jag har några synpunkter för eventuell förbättring.

Punkt 1:
Just nu står det så här på FLIGHT UPGRADE GURU®
Kod:
Number of accepted bids in EUROS is 254.
Kod:
Number of accepted bids in BONUSPOINTS is 115.

Det vore intressant om det stod också antalet av rapporterade bud. T ex så här:

Kod:
Number of accepted bids in EUROS is 254 of xxx.
Kod:
Number of accepted bids in BONUSPOINTS is 115 of xxx.


Punkt 2:
Sedan kan det vara bra att om ni kunde visa tendensen av accepterade bud. Helst i en grafisk chart.
I början av införande av Plusgrade med SAS flighter accepterades lägre bud än idag.
Därför om man visar genomsnitt siffror av accepterat bud blir det nog lägre än vad som accepteras idag.

Genom att visa accepterad bud per månad, blir det mer pålitligare siffror än vad ni presenterar idag.

Så här står det idag.
BusinessClass skrev:
In EUROS, the accepted pricerange is between 22 EUROS and 775 EUROS, with an average at 174 EUROS
Recommended bid is between 147 EUROS and 199 EUROS
Number of accepted bids in EUROS is 254.

For BONUSPOINTS, the accepted pricerange is between 1 BONUSPOINTS and 60000 BONUSPOINTS, with an average at 21135 BONUSPOINTS
Recommended bid is between 18048 BONUSPOINTS and 24417 BONUSPOINTS
Number of accepted bids in BONUSPOINTS is 115.


Punkt 3:
När ni gör beräkning av genomsnittspriser av accepterade bud, räknar ni ihop både för short haul och long haul flygningar?
Om ja, blir siffrorna opålitliga.

På short haul accepteras budet runt 50 EUR (endast från SAS Go till SAS Plus) medan på long haul finns det variationer (SAS Go->SAS Plus, SAS Plus->Business och SAS Go->Business) och rutten mellan Köpenhamn-Tokyo v.v. är fastpris.

Det vore bra att separerade bud i fyra olika kategorier.
1, Inom Norden
2, Inom Europa
3, Long haul flight förutom Köpenhamn-Tokyo v.v.
4, Köpenhamn-Tokyo v.v.

För long haul flygningar behöver ni tre kategorier.
1, SAS Go->SAS Plus
2, SAS Go->Business
3, SAS Plus->Business


Punkt 4:
Ändra placering av FLIGHT UPGRADE GURU® på första sidan.
Det ligger långt ner bland artiklarna och på menyn hittar ingen den ifall man inte har varit där förut.

Idag:

Screenshot20161123 01 BC.png

Screenshot20161123 03 BC.png

Det vore bättre om den placerades på högersida av webbsidan. T ex så här:

Screenshot20161123 04 BC.png

 
Last edited:

Canadien

Medlem
Behövs lite gallring för felaktiga inmatningar i databasen. Denna på ARN-LAX drar upp medelpriset rätt rejält och är troligen en nolla för mkt eller fel valuta...

Flight number: 939
User: Anders Helsing
Membership level: Eurobonus - Basic
Airline: SAS (SK)
Upgraded from: Premium Economy
Upgraded to: Business class
Flight date: 2016-11-26 00:00:00
Accepted: Yes
Price: 3900 EUR
 
Toppen