Senaste nytt

BusinessClass i ny skepnad

Jag håller med om mycket som sagts. Den är snygg men typsnittet kan bli bättre. Många bra kommentarer från @Palazzi och @simontemplar. Den orangea färgen sticker ut mer. Att ha taggar i svart/vitt funkar inte på 99% av alla väskor. Hur ska vi då hitta varandra i loungen, de nuvarande ser man ju på mils avstånd. ;) Det verkar ju finnas många med öga för design här på forumet, kanske är en fokusgrupp på sin plats för vidareutveckling av loggan?

Som jag varit inne på innan så skulle man kunna bygga en app där man checkar in när man befinner sig i en lounge, då kan alla medlemmar få en enkel överblick vem som är i en lounge just nu, eller kommer att befinna sig under dagen. Då krävs det ingen tagg för att identifiera varandra, och det skadar ju inte att initiera konversationer med andra besökare i loungen även om de inte har någon tagg ;)
 

Nemo

Medlem
Färgerna i sökrutan. Lila med blå markör (kolla noga).
image.jpg
 

Palazzi

Medlem
Färgerna i sökrutan. Lila med blå markör (kolla noga).
Visa bifogad bild 29959

Är detta nytt @Martin Björnström ? Tycker faktiskt att nya sökfunktionen är riktigt bra! Tycka vad man vill om lila, men den vit mot lila bakgrund gjordes det sannerligen tydligt kontrastmässigt.....speciellt för mig som har skärmskadade ögon.

Något mjukare ton kanske går att hitta, men gillade lila i praktiken. Inte varken testat eller sett det användas förut. Då färgen är dold så länge man inte markerar fältet så stör det inte grafiken...

Skärmavbild 2014-12-01 kl. 17.35.19.png


Mest irriterande på hela sidan är dock teckensnittet på denna text:
Skärmavbild 2014-12-01 kl. 17.38.31.png


Skulle avhjälpas lätt om det var ett designat element/bild med samma info, istället för en text som ser ut att vara skriven i doc.
 
Som jag varit inne på innan så skulle man kunna bygga en app där man checkar in när man befinner sig i en lounge, då kan alla medlemmar få en enkel överblick vem som är i en lounge just nu, eller kommer att befinna sig under dagen. Då krävs det ingen tagg för att identifiera varandra, och det skadar ju inte att initiera konversationer med andra besökare i loungen även om de inte har någon tagg ;)

Bra ide! Och så skulle man kunna klicka i hur full loungen är, kanske ett betyg, om skumpan är slut samt om man kan gästa och det skulle kunna kablas ut i en news ticker på site'en? Och så kunna PM'a/IM'a varandra i appen.
 

telelina

Medlem
Jag gillar APP-idén från @simontemplar & komplementerande idé från @Christiansson. Kanske väldigt krävande att utveckla en sådan app dock?

Jag vill även ha kvar de orange:a taggarna, jag har vid flera tillfällen träffat BC:are bara p g a taggen & tycker att det är jättekul! Har även skänkt bort någon tagg vid något tillfälle då jag träffat en blivande BC:are som bara inte vetat om att BC finns ;)
Det blir också krångligt att hålla utkik efter 2 olika sorters taggar i loungen, tror de flesta har mörk väska & då vill man inte ha en svart tagg. Hade det varit en "bättre" tagg så hade ju såklart många bytt ut sin, men jag tror inte att det blir så nu för den syns för dåligt, även om loggan i sig är snygg.
 

FF#1

Medlem
Vad kan en enklare sådan app kosta, ingen aning? Men det borde väl gå att be någon "haxxor" att bygga en sån som vi kan crewd funda?
 
Bra ide! Och så skulle man kunna klicka i hur full loungen är, kanske ett betyg, om skumpan är slut samt om man kan gästa och det skulle kunna kablas ut i en news ticker på site'en? Och så kunna PM'a/IM'a varandra i appen.

Betyg, bilder etc. på loungen kan ju hämtas från BC.se databas över lounger. Däremot så kan man ju använda Facebook's API för att hämta grundläggande info och checka in där. Genom att använda GPS:en så kan ju även telefonen upptäcka att man befinner sig på en flygplats och påminna en att checka in (i en lounge, eller något annat område om man inte har lounge access och behöver gästas). PM funktion bör också finnas, men kanske kan komma vid ett senare stadie?

Tror inte det tar allt för lång tid att slänga ihop en prototyp, men det behöver ju kanske ske över flera plattformar isf. Det är inte alla som har iOS eller Android. Så i slutändan kan det bli dyrt.
 
Toppen