Senaste nytt

BusinessClass i ny skepnad

Gweilo_2

Medlem
Loggan känns lite Östeuropa retro, typ Interflug eller Tarom på sjuttiotalet....rätt vågat !
Payoffen är kaxig, bra !
 

nota bene

Medlem
Tillmötesgående feedback @Jason BusinessClass . Bra att ni tar det på rätt sätt - det mesta är bra.

Jag har tittat på DNB's sida, och det är faktiskt exakt samma problem. Dålig Kerning och en väldans massa teckensnitt och storlekar...
Kanske har de kommit på något nytt, men för mig (som ändå arbetar med detta) så är det ovant.
Kan inte annat än hålla med om att det ger ett rörigt intryck med olika teckentjocklekar/typsnitt.

Över lag tycker jag färgen och den diskreta jordgloben med flygvingar är 'clean' och fräsch, men i kombination med sin nuvarande teckenutformning inte i närheten av färdig.
 

Misssussi

Medlem
Tycker det var synd att ni inte vidareutvecklade loggan med färgskalor ni hade tidigare - i den fanns stora möjligheter till förnyelase, den var i vilket fall egen så att säga och hade en bra igenkänningsfaktor. Det nya har i mitt tycke inget speciellt i vilket fallmed vad ni hade tidigare, har man ett vinande koncept så ska det mycket till innan man förändrar varumärket - se coca cola, addidas som också nämndes tidigare av VD:n.
Ifall den internationella designbyrån jobbat med ngra kvalificerade fokusgrupper så hade säker ni säkert undvikit det som nu skett. Jag anser att ni nu hamnat i ett primärt läge - hur ska förtroendet för er produkt återskapas? jag vet inte hur ni ska ta er igenom.
 

Mike@GOT

Medlem
Jag tycker att teckensnitten fungerar, likaså färgerna även om orange kanske var lite "roligare". Dock kan man ju diskutera om businessclass ska vara ett roligt eller ett "seriöst" premiumforum.

Dock tycker jag att loggan är ryckt ur luften... Tycker inte alls att den är särskilt snygg och tycker att motiveringen bakom den är rätt långsökt.
 

telelina

Medlem
Jag håller med om mycket som sagts. Den är snygg men typsnittet kan bli bättre. Många bra kommentarer från @Palazzi och @simontemplar. Den orangea färgen sticker ut mer. Att ha taggar i svart/vitt funkar inte på 99% av alla väskor. Hur ska vi då hitta varandra i loungen, de nuvarande ser man ju på mils avstånd. ;) Det verkar ju finnas många med öga för design här på forumet, kanske är en fokusgrupp på sin plats för vidareutveckling av loggan?
 

Dr. Miles

Expert
Jag håller med om mycket som sagts. Den är snygg men typsnittet kan bli bättre. Många bra kommentarer från @Palazzi och @simontemplar. Den orangea färgen sticker ut mer. Att ha taggar i svart/vitt funkar inte på 99% av alla väskor. Hur ska vi då hitta varandra i loungen, de nuvarande ser man ju på mils avstånd. ;)
Ja, svrat eller vit tagg kan bli svårt att upptäcka av andra medlemmar.
Jag har hittat @Jensik idag vid säkerhetskontrollen på Arlanda tack vare oranga taggen. Ha det det inte varit lika lätt om det var en svart tagg.
Ingen hittar mig tack vare min svart bmi Gold tagg ju. ;)
 

intuition

Medlem
Slogan och logga känns väldigt amerikanskt och anslår inga speciella positiva känslor hos mig. I övrigt är loggan OK, men sajtens färgskalor är svåra. Först svart på vitt för tunga grafiska element (hög kontrast - kraftigt intryck) , och sedan all text i grått (låg kontrast, svårläst).
Känns som en ändring som syftar till att lyfta bort intresset från texterna, dvs att det ska bli en låg-IQ-sajt där man kollar lite på grafiken men aldrig orkar läsa texterna. Mycket konstigt val för en sajt som hittills varit beroende av det skrivna ordet.
 

Jensik

Medlem
Ja, svrat eller vit tagg kan bli svårt att upptäcka av andra medlemmar.
Jag har hittat @Jensik idag vid säkerhetskontrollen på Arlanda tack vare oranga taggen. Ha det det inte varit lika lätt om det var en svart tagg.
Ingen hittar mig tack vare min svart bmi Gold tagg ju. ;)
Jag tänkte faktiskt på exakt samma sak. Du hade nog aldrig märkt min tagg i FT'n om taggarna vore svarta istället för orangea!
Tackar för en trevlig pratstund @Dr. Miles !
 

WTP

Medlem
Någon har skrivit att den är OK. Och jag håller med. Men det känns att det ska vara mer än ok om man "uppgraderar" något som funkade bra.
Vi har fått våra avatars att se ut som i våra iPhones med iOS 7 och uppåt. Allt har blivit svartvitt förutom "Nytt" taggen, men den som jag gärna vill se snabbt (uppe i högra hörnet - hur många posts finns i trådar som jag följer) är svartvitt?! Jätte lätt att se..not!

Svart och vitt upplevs som premium, elegant, classy - men inte nödvändigtvis på webben. Då ska man tänka på användarvänlighet - speciellt i forum-delen. Startsidan är annan grej men men då måste allting fungera typsnitt, loggan etc.

När jag ser på denna sidan och sidan och ser bara @Palazzi :s och min post (båda har svartvita avatars) och svarta "knappar" och menyn känns det som gammal svartvitt tv program... :D:p:cool: (lite färger mha emojis)
 
Härligt med så många åsikter - personligen blir jag väldigt glad att ni värnar så varmt för BusinessClass.

All feedback når ägare och byrå – precis som jag sa under mitt anförande på BusinessClass Vinterfest 2014 kan ett enda inlägg påverka mer än ni tror. Det hade varit långt värre om ingen kommenterat förändringen tycker jag.

Jag tror att vi kommer se en "loop" via byrån med uppföljning och kanske förändringar framöver.

Följer denna tråd med spänning!
 
Toppen