Senaste nytt

BusinessClass i ny skepnad

Palazzi

Medlem
För mig som använder datorn 95% av tiden på BC.se tycker jag det är OK.

Jag håller dock med om att det är alldeles för låg kvalitet på produktionen för att vara en designbyrå. Mitt företag arbetar med bl.a. grafiska profiler o logotyper till stora industriföretag i norden, och detta hade aldrig släppts igenom.

Färgvalet har jag inget större problem med, men det är alldeles för slarvigt gjort. Att man redan i rubriken ser att det är olika avstånd mellan bokastäverna.....det är inte godkänt. Att man också använder sig av 15 olika tjocklekar på texten är irriterande, och ljus gråskala är inte optimalt för att var tydligt.

Tycker ni ska klaga hos byrån, alternativt byta ut den - tyvärr.
 

doc

Medlem
För mig som använder datorn 95% av tiden på BC.se tycker jag det är OK.

Jag håller dock med om att det är alldeles för låg kvalitet på produktionen för att vara en designbyrå. Mitt företag arbetar med bl.a. grafiska profiler o logotyper till stora industriföretag i norden, och detta hade aldrig släppts igenom.

Färgvalet har jag inget större problem med, men det är alldeles för slarvigt gjort. Att man redan i rubriken ser att det är olika avstånd mellan bokastäverna.....det är inte godkänt. Att man också använder sig av 15 olika tjocklekar på texten är irriterande, och ljus gråskala är inte optimalt för att var tydligt.

Tycker ni ska klaga hos byrån, alternativt byta ut den - tyvärr.

Kan bara instämma.
 

Nemo

Medlem
image.jpg
image.jpg
(...) Att man redan i rubriken ser att det är olika avstånd mellan bokastäverna.....det är inte godkänt. Att man också använder sig av 15 olika tjocklekar på texten är irriterande, och ljus gråskala är inte optimalt för att var tydligt.
Tycker ni ska klaga hos byrån, alternativt byta ut den - tyvärr.
Ansluter till föregående talare.
I rubrikområdet ser jag fyra (fem?) olika typsnitt, vissa med gemena, andra med kapitäler, olika gråskalor, olika storlekar. Det ger ett rörigt intryck, det behöver göras en helhetsöversyn så att allt går i samma grafiska profil.
 
Last edited:
Nu i efterhand så inser ni kanske att ni skulle låtit oss följa designprocessen och komma med kritik och feedback direkt då. Då hade vi kunnat påverka slutresultatet. Nu så har vi fått en produkt som alla är långt ifrån nöjda med. Och om detta är resultatet av fyra(!) olika designbyråers kloka huvuden, så hoppas jag att ni verkligen fick allt billigt eller gratis. Det finns ingen riktig röd tråd här förutom färgvalet. Svart är dock inte i sig tillräckligt för att skapa känslan och innehållet som ni vill förmedla och står för.

Piktogrammet har ett tänk bakom sig, men oavsett detta så funkar den inte att förmedla varken någon premiumkänsla eller vad BC.se är. Att enbart profilera sig med denna hade antagligen skapat en hel del förvirring, det går inte att se vad det ska föreställa utan att få en förklaring vad det är.

Innan ni trycker upp nya taggar, visitkort och rollups. Se till att styra upp logotypen med ett bättre typsnitt och kerna det korrekt. Vet ej vilken brilliant designer som tyckte att det är okej att släppa ifrån sig den så som den ser ut nu :(
 

Repeat

Medlem
Er heller ikke synderligt imponeret. Kommer til at savne den orange farve :)
Bruge dog mest Tapatalk, så bliver ikke helt vildt generet af det nye design. Kun når jeg skal læse artiklerne.
 

Jason BusinessClass

Team BusinessClass
Hej. Tillåter mig att komma med en kommentar eftersom jag har varit inblandad i designprocessen. Det är fantastiskt bra med denna feedback och den kommer att övervägas noga nu framåt. Vilken hängivenhet! Vi på BC teamet är mycket tacksamma ...

Det verkar som det finns en bred enighet om att loggan är godkänd men att typsnitt etc behöver mer arbete .

Designbyrån är ingen nybörjare, kända bland annat for loggan til DNB och att samma designer också har utfört arbete för bland andra Adidas. Men oavsett, här blir det mer jobb.

Skulle också säga att det här är den exakta typ feedback vi vill ha. Det man ser på BC är inte det slutliga resultatet på en designprocess. Det är mer ett steg mot en helt ny användarupplevelse, som kommer att lanseras under första kvartalet 2015.

Det finns ett tydligt mål att engagera ni, användarna, så mycket vi kan framåt. Deras feedback guld värd!
 

Palazzi

Medlem
Tillmötesgående feedback @Jason BusinessClass . Bra att ni tar det på rätt sätt - det mesta är bra.

Jag har tittat på DNB's sida, och det är faktiskt exakt samma problem. Dålig Kerning och en väldans massa teckensnitt och storlekar...
Kanske har de kommit på något nytt, men för mig (som ändå arbetar med detta) så är det ovant.

https://www.dnb.no/en/about-us/pressroom/dnb-logo.html

DNB är ju ingen lite spelare, så kanske har detta nya koncept tagit fäste i styrelsrummen (?)
 
Toppen