BusinessClass i ny skepnad

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Jason BusinessClass, 28 November 2014.

1. Jason BusinessClass

Jason BusinessClass Administrator

Land:
    Norge Norge

BusinessClass 3 logo

Inför publiken på BusinessClass vinterfest släppte vi nyheten som vi länge velat avslöja: BusinessClass får en ny logo. Detta är resultatet av ett arbete där fyra internationella designbyråer deltog. Det är norska Anti som har skapat själva logotypen: en distinkt figur som ska symbolisera flera kända element för oss frekventa resenärer. En jordglob, en horisont,…

Se hela inlägget

2. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jordglob/horisont/vingen ser bra ut, men kan inte komma ifrån att själva BusinessClass skrivet med det typsnittet ser riktigt billigt ut i mina ögon. Tycker det ser ut som att någon har slängt ihop en logga i Word genom att ta ett godtyckligt serif-typsnitt. tyvärr :(

kexxcream och kristofergustafsson gillar detta.
  3. Hm, jag tycker nya loggan/texten ser betydligt "lyxigare" ut än den förra...å andra sidan är jag ganska usel på designfrågor ;)

marbe166, Jason BusinessClass och Fredrik gillar detta.
  4. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med, typsnittet är fel. Svårt att läsa och känns inte alls "premium".

Peter Hagander gillar detta.
  5. Tycker 99% ser bra ut, men jag hade kanske inte valt givet typsnitt på en businessclass.se..

Tycker mig ana att typsnittet är lite av en replika på den hos Four Season Hotel. Även färgsnittet är detsamma, i en av deras varianter. Ni har centrerat globen på samma plats som deras träd också..

Ingen kan väl påstå att Four Season inte är premium, men det är en logotyp med ganska många år på nacken. Kan kanske också tycka att BC.se förtjänar mer originalitet än att kopiera konceptet.

FS.jpg

Last edited: 28 November 2014
    kexxcream, GillBates, Dr. Miles och 1 annan gillar detta.
  6. Unicornone

Unicornone Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Innebär det nya BC-taggar också?

7. Hughes

Hughes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker det grafiska är en höjdare - men att nyansen på texten i diskussionerna kunde göras mörkare.

Jason BusinessClass gillar detta.
  8. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast Four Seasons har rakare serifer med vinkelrät övergång på N t.ex. Inte alls den rundade (i mina ögon billiga) övergången som det är på BusinessClass-loggan. :(

9. Bridgeman

Bridgeman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller med i det stora hela. Samt tycker som Hughes skulle vara en annan nyans på texten i diskussionerna så blir det mkt lättare att läsa.

10. Just ja, det såg inte jag. Det syndes inte på mobil (utan glasögon)..

Det är iaf en tydlig inspirationskälla, antar jag.

Jag håller med om att logotypen inte är optimal, men för mig personligen är det väl inte av betydande vikt. Gillar bytet tíll gråskala iaf......hade lite svårt för det orangea temat.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!