BusinessClass F1 event i Abu Dhabi 20-24:e November

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av Martin Björnström, 19 Augusti 2014.

1. Söndagen den 23:e November avslutas årets F1 cirkus med Abu Dhabi Grand Prix på Yas Marina Circuit. Vår partner F1resa.se arrangerar ett event för BusinessClass - vårt första F1 event och något alldeles speciellt.

Intresset från BusinessClass medlemmarna har varit stort efter att jag ställde frågan i början av Juni om det finns F1 fans här på sidan. I ett inlägg förklarade jag ambitionsnivån för 2014 och att vi valt att jobba med en extern partner och ett "öppet" koncept där medlemmarna själva kan boka flygbiljetterna. Nu är det klart att Daniel Frendegard på F1resa.se kommer arrangera detta event och vi har totalt 14 biljetter tillgängliga.

Vad som händer 2015 hänger nog mycket på resultatet av årets event, finns intresset och om det går att få riktigt bra arrangemang så kan det här bli inarbetat och jättebra.

formel1bildabudhabi.jpeg

Daniel Frendegard skriver: "Vi ser fram emot en gemensam Formel 1 resa för BusinessClass till Abu Dhabi och Yas Marina Circuit under några dagar i November. Vi erbjuder två kategorier F1 biljetter beroende på hur intresserad du är. Bra hotell i Abu Dhabi (4 stjärnor). God mat, trevligt sällskap, konserter och avslutning på vår egen 72 fots Yacht i Dubai".

IMG-20140415-WA0005.jpeg

Priset är 14 295kr exkl flygresa till Dubai/Abu Dhabi.

- F1 biljett "Grand Stand" inkl konsertbiljetter under F1 helgen
    - Boende i dubbelrum på 4-stjärniga "The Royal Hotel" (4 nätter tors-måndag)
    - Gemensam middag fredag kväll
    - Flygtransfer
    - Transfer till/från Yas Marina Circuit
    - Avslutningsresa med 72 fots Yacht i Dubai med tilltugg

Ett begränsat antal platser finns till detta event.

Inom kort kommer en länk med bokningsinformation och mer exakta detaljer från F1resa.se. Daniel kommer skapa ett inlägg nedan under kvällen. Daniel kommer även erbjuda ett mer exklusivt paket med dyrare F1 biljett och lounge på F1 banan för 19 295 kr.

KNA, Daniel F1resa.se, segra och 2 andra gillar detta.
  2. Hansi

Hansi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi vill väl ha ett komplett paket dvs inkl flygresa...?

3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Näe, nu kan ju alla flyga efter egen budget, utnyttja poäng om man vill osv. Jag tycker det e bra att skippa flyget på ett forum som detta. :)

simon_says91, segra, OnlyAFool och 1 annan gillar detta.
  4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    13,5k med turkarna i C 20-24/11 från Köpenhamn med ett antal timmars uppladdning i CIP-loungen...!

Edit: med A330 på IST-CPH den 24/11...!

Christian R, Bryant, simon_says91 och 1 annan gillar detta.
  5. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag lär flyga EK om jag får en plats på eventet! Kan gästa i lounge i så fall någon får för sig att flyga med!

segra, OnlyAFool och Martin Björnström gillar detta.
  6. OnlyAFool

OnlyAFool Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lär ju bli en tävling om att hitta galnaste resvägen ;)

7. Hansi

Hansi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan någon tala om vilka tider vi bör flyga kring. To morgon eller kväll?????
    Ditresa torsdag men är det ok att landa fredag fm m.a.p. F1 träningen (ingår?)
    Hemresa efter havsutflykten när kan man tänkas vara på flygplatsen då????

Inom kort nästa paket ... imorgon eller på fredag?????

simon_says91 gillar detta.
  8. Fördelen med Emirates Business Class är att det ingår limousinetransfer till Abu Dhabi :)

Annars finns det Swiss Business Class för 10.203 kronor ser jag här:
    Vad är en bot? - KAYAK

Christian R och simon_says91 gillar detta.
  9. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis, kan vara bra o veta. Emirates flyger ju lite lustiga tider så om vi har saker hela dagen på måndagen så blir de hemresa på tisdagen.

En mycket bra fördel! Nu kostar väl inte carservice så mycket ändå mellan dessa städer vad jag hört. Men självklart bekvämt när man ankommer sen kväll att man bara sätter sig i en bil direkt till hotellet i Abu Dhabi.

Agö gillar detta.
  10. Daniel kommer presentera mer information via F1resa hemsidan senare ikväll är det tänkt.

Jag kollade på Qatar Business Class på Boeing 787 via DOH, då flyger man First Class DOH-DXB och får tillgång till nya First Class Loungen i DOH.

simon_says91 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!