Senaste nytt

BusinessClass Aktietävling 2013

Vem tar tag i tävlingen? Allt som behövs är en tråd där man anger vilka aktier man köper och inköpspriset - troligen bäst att ange det imorgon efter att börsen stängt?
 

Bamsefar

Medlem
Vem tar tag i tävlingen? Allt som behövs är en tråd där man anger vilka aktier man köper och inköpspriset - troligen bäst att ange det imorgon efter att börsen stängt?

Tar tag ? Du menar agerar domare och bödel ?

Ja jag kan ju göra det om ingen annan vill - jag är ju redan omutbar och jobbar i branschen så att säga så jag skall ändå hålla mig ifrån sådant här enligt company rules... Men då vill jag nog se ett separat forum "Aktietävling 2013" - där varje deltagare skapar EN tråd där första posten uttryckligen anger vad som skaffats, 4 aktier om 25000 sek per aktie, och i vilken valuta (så konverterar jag baserat på forex kurser per 1/1-2013) - duger det ? Just det, och jag behöver admin behörighet på det forumet så jag kan rensa allt som inte hör dit eller om det blir grums typ.....
 

Kricka

Medlem
Ett oljebolag (t.ex. Africa Oil) borde väl kvala in - hur långt kommer man på resan utan att
tanka bilen/flyget/båten..? Men å anda sidan så har vi gruvan, stålverket, gummiplantagen
etc. etc. Rena reserelaterade aktier har legat utanför min scope hitintills.
 

Bamsefar

Medlem
Igentligen borde man säga att alla placeringsmöjligheter är godkända. Allt från aktier, till fonder och optioner. Det sista är dock inte riktigt lika enkelt som det låter, då en option kan falla ut under året och då skapa en förlust eller vinst, vilket i så fall måste hanteras på något sätt....
 
Toppen