Business till Sao Paulo, Swiss eller British Airways?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av WorthlessDJ, 20 Mars 2016.

1. WorthlessDJ

WorthlessDJ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilken föredrar forumet?

Swiss kostar 2-3k mer.

2. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte flugit Swiss (än), men har flugit British Airways Club World. Kan tänka mig att Swiss hårda produkt är mycket bättre än BAs.
    Gillar inte BAs "sardinburk"-business där de pressat in hur många pax som helst.

Tycker Swiss kabin ser bättre ut också.

Agö gillar detta.
  3. Treo

Treo Medlem

Om det inte finns något annat som påverkar (poängsamlande/status) skulle jag också säga Swiss.
    Definitivt om du reser ensam.
    Med British Airways "måste" du välja upper deck för att slippa sardinkänslan, på Swiss skulle jag välja den lilla kabinen strax bakom First.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nackdelen med Swiss är den förbannade luftkudden som gör att iaf jag inte kan sova i deras stol.

JohanA gillar detta.
  5. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma som SAS har i sin nya stol?

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte provat den än, men enligt vad jag förstår har SAS installerat samma skräp. Det är synd om det är så.

7. JohanA

JohanA Medlem

När åker du? Med gamla eller nya C-kabinen?
    Den gamla är ganska värdelös med tanke på det som @agehall redan påpekat, samt att man ligger i en kista när sätet är fällt.
    Nya C har jag inte testat ännu men har inga stora förhoppningar då det mest verkar vara ytliga förändringar.

8. Mr.Mustard

Mr.Mustard Medlem

Jag skulle välja British Airways varje dag i veckan. Kanske är lite ensam här om det men jag gillar verkligen British Airways's business. Speciellt om man reser själv. Fönstersäte och upp med skärmen så kan man ju nästan sova i bara kalsonger.

Har aldrig kommit överens med Swiss gamla business säte, träsmak efter 5 minuter för mig....

Gus gillar detta.
  9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller helt med dig! Dock kan jag förstå att vissa känner sig lite inklämda. Det är ju inte direkt en "öppen" layout på deras kabin.

10. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast luftkudden är i den nya. Den gamla tyckte jag bättre om när vi flög den i januari. :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!