Business Light med Swiss - bra deal!

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av perhall, 25 September 2015.

1. perhall

perhall Medlem

Brukar boka Business direkt men har noterat att om man bokar Economy, även billigaste Economy light, blir man ibland i ett senare steg erbjuden riktigt förmånlig uppgradering till Business Light.

ARN-ZRH-NCE t/r 1980 i Business Light + 600 per riktning för uppgraderingen. Bättre än 6300 för Business direkt...
    Är man Gold el Diamond får man dessutom ta med sig ett incheckat bagage (fast Business Light innebär att man behåller bagageregeln för Economy Light, som är inget bagage).
    Per

telelina, Jakob Österberg, Gus och 1 annan gillar detta.
  2. Två frågor:
    Var det 600kr per segment eller per riktning?
    Vad blev det för ny bokningsklass?

Gus gillar detta.
  3. WBX

WBX Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lät ju bra, ska flyga ARN-ZRH-GRU-ZRH-ARN framöver, får se vad som händer. Bokade du via deras hemsida eller var dök erbjudandet upp?

4. Jag tror det bara gäller inom Europa, men jag har kanske fel...

5. WBX

WBX Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju alltid något, blev det ny bokningsklass och ändrad intjäning?

6. perhall

perhall Medlem

Tror inte det gäller GRU - flög dit för ett tag sen och bokade Business dit och Economy hem men något erbjudande dök inte upp. Verkar inte heller lika rimligt.

Det var +600 kr får hela ARN-NCE, dvs två segment.

Blev bokningsklass P.

/Per

7. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På en provbokning Stockholm-Zürich-Madrid t/r i slutet av oktober var priset för uppgradering ca. 700:-/ben på ditresan och drygt 1000:-/ben på hemresan. Oklart vilken bokningsklass den uppgraderade biljetten ger.

Gus gillar detta.
  8. Svante

Svante Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då blir ju frågan: Om man är minst Guld, får man då ta ett baggage om man väljer light? Eller är det 0 även om man är guld?

9. perhall

perhall Medlem

Man får ta med ett bagage! Det står väldigt tydligt på min bokning (vilket förvånar mig lite)!

Svante gillar detta.
  10. perhall

perhall Medlem

Man bestämmer ju innan man betalar så är det inte förmånligt kan man boka en ordinarie Business-biljett eller en Economy.

F ö tycker jag att Swiss BC intra-Europa är superbra. Har åkt 9.50 ARN-ZRH många gånger och man får alltid bra service + god mat.

Austrian tycker att ARN-VIE (som väl är en lika lång flygning) inte är tillräckligt lång för att bjuda på något ordentligt...
    Per

Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!