Senaste nytt

Business intra europa - ingen måltid pga

Lindberg

Medlem
Sent omsider, här kommer lite feedback om hur det gick. Ett par dagar efter mitt mail till LH blev jag uppringd av LH. En svensktalande kvinna från ett UK-nummer. Hon beklagade vad som skett men gav ingen närmre förklaring varför. Som kompensation frågade hon om hon fick skicka en flaska champagne. Jag hade varken tid eller lust att för att be om mer så jag tackade och svarade att en flaska skumpa aldrig skadar.

En vecka senare ramlade följande in till mitt lokala postkontor (se bilder).

4x presentlådor innehållande Lindtchoklad och en flaska mousserande vin från republiken Frankrike (följesedeln sa att det skulle vara champagne, men så var inte fallet)

Hursomhelst, jag är nöjd och glad.
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    64,9 KB · Visningar: 461
  • image.jpeg
    image.jpeg
    86,8 KB · Visningar: 472
  • image.jpeg
    image.jpeg
    104,8 KB · Visningar: 480

sweflyer

Medlem
Skönt att det löste sig på ett sätt som du känner dig nöjd med. Verkar vara fina boxar, så de har ju lagt ner energi. :)
 

gjohansson

Medlem
Jag hade personligen varit mycket gladare över en sådan behandling än en post med poäng så jag kan förstå att du känner dig nöjd
 

Nikolas

Medlem
Tycker ni att LH uppgraderingar är värda? Imorgon är det dags för mig att åka LH inom EU. Första flighten är 2 timmar med A320 och andra flighten är 1:35h med mellanlandning i MUC med lite tid att spendera >1:40h. Kan välja att uppgradera den sträcka jag vill, men frågan är om det är värt pengarna? 930 + 740:-

@Lindberg jag hade också varit nöjd med 4 presentlådor;)
 

trekker

Medlem
Tycker ni att LH uppgraderingar är värda? Imorgon är det dags för mig att åka LH inom EU. Första flighten är 2 timmar med A320 och andra flighten är 1:35h med mellanlandning i MUC med lite tid att spendera >1:40h. Kan välja att uppgradera den sträcka jag vill, men frågan är om det är värt pengarna? 930 + 740:-

@Lindberg jag hade också varit nöjd med 4 presentlådor;)
Har du lounge access utan att uppgradera? Ifall inte hade jag garanterat uppgraderat andra benet.
 

Senator

Moderator
Tycker ni att LH uppgraderingar är värda? Imorgon är det dags för mig att åka LH inom EU. Första flighten är 2 timmar med A320 och andra flighten är 1:35h med mellanlandning i MUC med lite tid att spendera >1:40h. Kan välja att uppgradera den sträcka jag vill, men frågan är om det är värt pengarna? 930 + 740:-

@Lindberg jag hade också varit nöjd med 4 presentlådor;)

Vilka sträckor åker du? Via München ser jag, men det beror lite på vart du skall då erbjudanden skiljer sig markant baserat på marknad och flygtid.

Personligen åker jag alltid Business om jag kan, men Lufthansa inom Europa är till stor del ett snoozeparty i business..
 

Nikolas

Medlem
Vilka sträckor åker du? Via München ser jag, men det beror lite på vart du skall då erbjudanden skiljer sig markant baserat på marknad och flygtid.

Personligen åker jag alltid Business om jag kan, men Lufthansa inom Europa är till stor del ett snoozeparty i business..

Hej, det blir GOT-MUC-CDG.
 

trekker

Medlem
Hej, det blir GOT-MUC-CDG.
Da du inte har lounge access skulle jag rekommendera att uppgradera bada biljetterna, om du har rad forstas. Jag aker precis som @Senator business varje gang jag kan och lufthansas business ar trevlig. Nu har jag iof bara akt den en gang, men att bli serverad vin och whisky fran flaskor at trevligt och unikt(?) inom Europa? Nu matse jag saga att economy med Lufthansa ocksa ar bra, iallafall om man jamfor med SAS (och snart BA). Samlar du dessutom poang pa Eurobonus kanske det blir nagra extra (detta ar dock nagot jag har noll koll pa)?
 

Nikolas

Medlem
Da du inte har lounge access skulle jag rekommendera att uppgradera bada biljetterna, om du har rad forstas. Jag aker precis som @Senator business varje gang jag kan och lufthansas business ar trevlig. Nu har jag iof bara akt den en gang, men att bli serverad vin och whisky fran flaskor at trevligt och unikt(?) inom Europa? Nu matse jag saga att economy med Lufthansa ocksa ar bra, iallafall om man jamfor med SAS (och snart BA). Samlar du dessutom poang pa Eurobonus kanske det blir nagra extra (detta ar dock nagot jag har noll koll pa)?
Det jag har läst är att LH miles & more ger inte så mycket valuta (poäng) om man registrerar dessa på sitt Eurobonus, men jag har kanske fel?? Då jag har lite miles på lufthansa så kan jag kanske använda poängerna efter flighterna då för det mesta kommer jag att åka SAS inom EU som det ser ut just nu.

Förresten, har någon koll på hur många miles & more det blir på C klass med (P) biljett?
 
Toppen