Business intra europa - ingen måltid pga

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Lindberg, 16 Juli 2016.

  1. Lindberg

    Lindberg Medlem

    Ort:
    GOT/ABZ
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag är inte direkt världsbäst på att klaga, mest för att nästan allt brukar fungera bra.
    Nu till saken, jag reste i förra veckan inom europa med Lufthansa. Väl ombord kom den synnerligen trevliga kabinpersonalen och berättade att det tyvärr inte fanns någon måltid lastad till mig. Det fanns en måltid lastad för flighten, men den var tyvärr till den andra passageraren i C.

    Vad tycker ni jag skall göra? Bör man klaga? Resan var på inget sätt otrevlig, men måltiden utblev givetvis.

    Var bör jag vända mig i så fall? När jag gick in på Lufthansa's hemsida fann jag bara ett formulär där man enbart kunde föra in M&M-nummer (jag reggade resan till EuroBonus).
     
    Mikael Stillman gillar detta.
  2. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Hade krävt tillbaka mellanskillnaden till Economy.
     
  3. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    När bokade du din biljett i businessclass? Bokar man sista timmarna är det inte alltid de hinner fixa mat.
    Jag hade kontaktat lufthansa och klagat och frågat hur man löser detta "problem".
     
    Stockholmer och Dr. Miles gillar detta.
  4. sweflyer

    sweflyer Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    M&M-nummer finns nog på formuläret så att de kan kompensera dig i poäng

    Jag har aldrig själv råkat ut för detta, men hade en kollega som blev erbjuden en 10 EUR-voucher vid samma situation. Tycker det är märkligt att inte Lufthansa lyckas lösa detta problem - speciellt på FRA och MUC borde det finnas reservmat att skicka till planen vid liknande situationer. Tråkigt att detta hänt dig, men vill tyvärr förbereda dig på att du kan behöva få ta en fight för att få vettig kompensation.
     
    Magnus Boström gillar detta.
  5. Lindberg

    Lindberg Medlem

    Ort:
    GOT/ABZ
    Land:
    Sverige Sverige
    Min resa bokades en vecka i förväg, så det var lite underligt. Men jag drar iväg ett fråga till dem och ser vad de svarar.
     
    Gus gillar detta.
  6. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har haft problem med detta också men då är de som sagt när man bokar biljetten knappa 1-2 timmar före avgång. De flesta bolag lastar ingen mat på "outstation" där de bara vänder utan endast på basflygplatsen.

    Men om de är så att du bokade 1 vecka i förväg låter de mysko, kanske va en HON-Circle ombord som bokat sent och de valde att ge honom måltiden före dig.

    Bara skicka ett mail till Lufthansa Customer Care så löser sig allt ska du se, säg vad du tycker och tänker samt vad du kan tänka dig i kompensation.
     
  7. nota bene

    nota bene Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Helt klart inte OK att det saknas måltid när det inte handlar om en biljett bokad några timmar innan avgång!

    Jag skulle kräva antingen en ganska rejäl voucher/cash eller uppgraderingsvoucher som gäller en kabinklass oavsett bokningsklass.
     
  8. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Om du bokat 1 vecka i förväg så är det nog som @simon_says91 säger, en HON bokade biljett sent och fick maten. Eller så har catering fallerat totalt.
    Oavsett vad är det inte ok och tycker helt klart att du ska ha ersättning, jag hade nog gått på @nota bene linje
     
    JohanA gillar detta.
  9. Gus

    Gus Medlem

    Fått något svar?
     
    LarsCph gillar detta.
  10. JohanA

    JohanA Medlem

    Behöver inte vara en HON, räcker med en pax graderad högre än den andra. Tex en full fare *G bokad i J rankas högre än en HON bokad i Z.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×